مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

تسهیلات سازمان سنجش برای معلولان

معاون سازمان سنجش آموزش کشور تسهیلات در نظر گرفته شده برای داوطلبان معلول کنکور 88 را تشریح کرد.

حسین توکلی افزود: بر اساس علامت گذاری داوطلبان در تقاضانامه و گواهی ارسالی از بهزیستی دو هزار و 233 نفر نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی و حرکتی در آزمون سراسری سال 1388 ثبت نام کرده اند. 

وی اظهار داشت: حوزه های امتحانی مجزا از حوزه سایر داوطلبان برای معلولین داوطلب در آزمون سراسری در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سئوالات عمومی برای داوطلبان نابینای مطلق در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، زبان و هنر به خط بریل تهیه شده است. 

وی اظهار داشت: سئوالات مربوط به ریاضی، زبان فارسی، عربی، فلسفه و منطق در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز برای داوطلبان نابینا به خط بریل تهیه شده است. 

توکلی با بیان اینکه برای سایر دروس داوطلبان نابینا، منشی در نظر گرفته شده است، گفت: برای داوطلبان کم بینا نیز دفترچه سئوالات با خط درشت به چاپ رسیده است.

وی درباره زمانی که برای داوطلبان معلول در جلسه کنکور اختصاص می یابد، اضافه کرد: زمان لازم برای پاسخگویی به دروس ریاضی، شیمی و فیزیک 5/1 برابر زمان در نظر گرفته شده برای داوطلبان عادی است و زمان سایر دروس عمومی و اختصاصی نیز 3/1 برابر زمان تعیین شده برای سایر داوطلبان است. 

معاون سازمان سنجش آموزش گفت: با توجه به پیش بینی هایی که در نظر گرفته شده است برای افرادی که نیاز به منشی دارند و داوطلبان دارای معلولیت جسمی و حرکتی که با صندلی چرخدار حرکت می کنند نیز تسهیلاتی فراهم می شود.


منبع: خبرگزاری مهر

نظرات 3 + ارسال نظر
LBS پنج‌شنبه 28 خرداد 1388 ساعت 09:27 ب.ظ

سایت LBS وابسته به شرکت آرمان مبتکران با موضوع « آموزش زبان از طریق اس ام اس » آمادگی خود را جهت تبادل لینک با تمامی سایت ها و وبلاگ های با بازدید روزانه مناسب اعلام میدارد.
Learn By Sms
ضمنا طرح جدید « کسب درآمد از طریق اس ام اس » نیز با استقبال فراوان کاربران مواجه شده است و تعداد زیادی از از کاربران در مدت کوتاه درآمد مناسبی دریافت نموده اند. حتما صفحه مربوط به کسب درآمد را مطالعه بفرمایید.

در صورت تمایل به تبادل لینک ، سایت ما را با عنوان :
« کسب درآمد از طریق اس ام اس »
و با لینک :
www.LBS.ir
در صفحه اصلی سایت خود قرار داده و اطلاع دهید تا متعاقبا لینک شما نیز قرار گیرد.

موفق باشید
مدیریت LBS
www.LBS.ir

یه دوست! پنج‌شنبه 28 خرداد 1388 ساعت 10:27 ب.ظ

سلام [گل]
دست مریزاد و خداقوت ....
ما در http://7khatha.com هستیم. حتما سر بزنین. امکانات جالبی داره. چت روم صوتی تصویری قوی و انجمن هم داره . هر یوزر میتونه صفحه شخصی (شبیه به 360 ) داشته باشه و کلی امکانات دیگه که ارزش امتحان کردن رو داره دوست من.

[گل] به امید دیدار [گل]

رفیده ابراهیمی جمعه 29 خرداد 1388 ساعت 02:01 ب.ظ http://koodake-estesnaee.

سلام
مطالب جالبی دارین امیدوارم منم بتونم یه روز مثل شما بنویسم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد