مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

بیش از 20 هزار معلول متقاضی کار در کشور

کاظم نظم ده گفت: طبق آمار تعداد معلولین متقاضی اشتغال 20 هزار نفر است که براساس قانون 3 درصد توانسته ایم برای 773 نفر از این تعداد ایجاد اشتغال کنیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بابیان مطلب فوق افزود: همه دستگاه هایی که موظف هستند برای اقشار جامعه ایجاد شغل کنند به انجام این کار برای معلولان ملزمند.

سازمان بهزیستی نیز با مداخلات خود و برای اجرای قانون سه درصد استخدام معلولان در دستگاه های دولتی تاکنون تلاش کرده و اکنون حدود 7/1 درصد از این سه درصد برای استخدام معلولان تحقق یافته است.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که مشکل جدی اشتغال معلولان با این سه درصد مرتفع خواهد شد افزود: این قانون دستگاه های دولتی را شامل می شود بنابر این سازمان بهزیستی موظف است بر اساس تغییر قوانین جامعه رویکردهای جدیدی را به این عنوان به کار ببرد. یکی از این رویکردها غایب شدن تسهیلات برای کارفرمایانی است که در بخش خصوصی برای معلولان ایجاد اشتغال می نمایند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی پرداخت هزینه های مربوط اشتغال معلولان و تامین قسمتی از حق بیمه کارفرمایان را از دیگر این اقدامات دانست و اضافه کرد: باید این مسئله را مد نظر داشته باشیم که ما در بخش توانبخشی فعالیت می کنیم و تا زمانی که در جامعه برای افراد عادی بیکاری وجود داشته باشید.

وی در ادامه افزود: طبق آمار تعداد معلولین متقاضی اشتغال 20 هزار نفر است که براساس قانون 3 درصد توانسته ایم برای 773 نفر از این تعداد ایجاد اشتغال کنیم. همچنین از طریق اشتغال زایی و خود اشتغالی برای 9500 نفر و در محیط های روستایی برای 1661 نفر ایجاداشتغال شده است.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 2 + ارسال نظر
حمیدرضا پنج‌شنبه 3 دی 1388 ساعت 11:19 ق.ظ

!!...che

حمیدرضا پنج‌شنبه 3 دی 1388 ساعت 11:41 ق.ظ

آدرس وبسایت(لاگ) جدید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
http://uswr.blogspot.com/
تو ویکیپدیا نوشته :دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از دانشگاه‌های شهر تهران است. این دانشگاه هم در منطقهٔ خاورمیانه منحصر به‌فرد بوده و تنها دانشگاهی است که به صورت اختصاصی بر روی این موضوعات تخصصی فعالیت می‌نماید.


منحصر به فردترین دانشگاه ایران خاورمیانه و جهان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد