مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

انجمن حامیان کودکان کار و خیابان

انجمن حامیان کودکان کار و خیابان از سال 1381با مجور رسمی از وزارت کشور و بهزیستی تأسیس شد.

این انجمن با گرد هم آمدن تعدادی پزشک و روانشناس و کارشناس تعلیم تربیت و افرادی که سال‌ها تجربه کار در زمینه ترویج پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک را داشته‌اند شکل گرفت. انجمن با توجه به مسائل جامعه و آسیب‌های گوناگون اجتماعی و به دلیل این که هر یک از این معضلات نیاز به کار تخصصی دارند. تصمیم گرفت مشخصاً در مورد کودکان کار و خیابان فعالیت کنند.

جامعه هدف این انجمن کودکان کار و کودکان خیابانی هستند. از نظر انجمن کودکان کار، کودکانی هستند که در سنین پایین ناگزیر به کار در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها شده‌اند و از بستر آموزش به دور مانده‌اند و کودکان خیابانی، کودکانی هستند که خیابان محل زندگی کسب درآمد و اقامت آنان است.

هدف از تأسیس این انجمن یاری رساندن به کودکان آسیب‌دیده و در معرض آسیب اعم از کودکان کار و خیابان و پناهنده است.

انجمن به امور تعلیم و تربیت ارتقاء سطح زندگی فرهنگی و کمک به کودکان محروم شرافتمند که با قلب شیشه‌ای شکستنی و دنیای آسیب‌پذیر کودکی و با دستان کوچک خود چه بسا نان‌آور خانوار هستند، می‌پردازد.

انجمن حامیان کودکان کار و خیابان در سال 81 با حضور جمعی از فرهنگیان و اساتید بطور رسمی افتتاح شد.

از اهداف دیگر انجمن می‌توان از پرداختن به امور تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان، حرفه‌آموزی، سوادآموزی و... به کودکانی که در میان زباله‌های شهر به دنبال یافتن آرزوهای بر حق خود بوده و در گرما و سرما با آن جثه کوچک در لابلای اتومبیل‌های شهر بر سر چهارراه‌ها مشغول دست فروشی و یا کار زود هنگام در کارگاه‌ها هستند، نام برد.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 07:21 ب.ظ http://madadkaran-j.blogfa.com

سلام امیدوارم که خوب باسید لطفا اسم من رو در سایت متخصصان ژاک کنید به این دلیل که جی مایل من مشکل داره وباید از اول ثبت نام کنم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد