مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

نصب سیستم هدایت معلولان در تقاطع ها و پل ها

سیستم هدایت معلولین به منظور تسهیل توأم با ایمنی تردد معلولین جسمی و حرکتی، در تقاطع ها، معابر و پل های هوایی عابر پیاده شمال تهران نصب شد.

مهندس حامد میرزابیکی معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: برای افزایش امنیت و تسهیل در رفت و آمد معلولین و نابینایان  چراغ های عابر پیاده به دستگاه هدایت معلولین مجهز و برروی پل های هوایی عابر پیاده نیز سامانه هدایت معلولین نصب شد.   

وی افزود: در حال حاضر چراغ های عابر پیاده در6  تقاطع و معابر اصلی پاسداران – شهید  لواسانی، میدان قدس، مقدس اردبیلی، شهیدان برادران موحد دانش- شهید سباری، شهید دکتر باهنر- شهید بازدار، پاسداران- نارنجستان هفتم  به دستگاه هدایت معلولین مجهز شده است.

به گفته وی 32 پل هوایی عابر پیاده نیز به سامانه هدایت معلولین مجهز شده و ورودی و خروجی پل های مذکور طوری طراحی شده است که از ورود موتور سیکلت ها برروی پل های عابر پیاده جلوگیری می شود و معلولینی که دارای ویلچر هستند می توانند با اطمینان خاطر از پل های مذکور عبور نمایند.

مهندس میرزابیکی در خصوص عملکرد چراغ های راهنمایی عابر پیاده خاطر نشان کرد: چراغ های راهنمایی مذکور به سیستم صوتی مجهز شده و نحوه عملکرد آن برای نابینایان به صورتی است که هر رنگ چراغ راهنمایی دارای صدای مخصوصی است که برای عابر پیاده  تعریف شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه هدایت معلولان در تقاطع ها به شکلی تجهیز شده که چراغ عبور برای معلولین جسمی و حرکتی با فشاردادن دکمه مربوطه سبز می شود و به رانندگان نشان می دهد که عابری می خواهد از تقاطع عبور کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک بهینه سازی 30 نقطه از معابر برای عبور معلولین با ساماندهی رمپ ها و همچنین رفیوژهای میانی، ایجاد پل های همسطح و ... را از دیگر اقدامات انجام شده در منطقه دانست.

وی افزود: به منظور ایجاد دسترسی ایمن و روان در شبکه معابر، از سال گذشته در بیش از 66 نقطه حادثه خیز و گره های ترافیکی، اصلاح هندسی و ساماندهی به صورت جزئی و اساسی انجام شده است.


منبع:سایت سازمان بهزیستی

نظرات 2 + ارسال نظر
ناهید شهابی دوشنبه 10 اسفند 1388 ساعت 03:11 ب.ظ http://sahsa1.blogfa.com

سلام
این خیلی خوبه که این تسهیلات برای معلولین در نظر گرفته شده اما هنوزم کارای بیشتری باید براشون انجام بدن

فاطمه سه‌شنبه 11 اسفند 1388 ساعت 12:39 ق.ظ

سلام چند سال ژیش یادم توی آلمان یه عمل پیوند دست اون از بازو انجام دادن توی چند تا کشور دیگه هم انجام می دن فقط نمی دون الان چه وضعی دارن مثل افراد عادی می تونند از اون استفاده کنند باز هم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد