مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

آیین‌نامه تأمین مسکن معلولان

دولت در راستای تامین مسکن افراد نیازمند آیین‌نامه تأمین مسکن معلولان را تصویب کرد که بر اساس آن وزارت مسکن و شهرسازی موظف است نسبت به تأمین زمین و اعتبار لازم برای احداث واحد مسکونی معلولان اقدام کند.

هیأت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و کشور و بانک مرکزی آیین‌نامه تأمین مسکن معلولان را تصویب کرد.

براساس این مصوبه مشمولان این آیین‌نامه، معلولان نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند.

این آیین‌نامه، وزارت مسکن و شهرسازی را موظف کرد با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به تأمین زمین مناسب برای احداث سی هزار واحد مسکونی در هر سال، تأمین اعتبارات موردنیاز از محل یارانه‌های بخش مسکن و اعمال حداکثر تخفیف در قیمت تمام شده واحدهای مسکونی احداث شده هنگام واگذاری به معلولان اقدام کند.

براساس این آیین‌نامه، سازمان بهزیستی کشور موظف است براساس امتیازبندی مربوط، نسبت به اولویت‌بندی و معرفی سی هزار نفر از معلولان در هر سال اقدام کند.

همچنین دولت بانک مرکزی را موظف کرده است به منظور افزایش توان معلولان در بازپرداخت تسهیلات دریافتی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تأمین مسکن با کارمزد چهار درصد (4%)، افزایش دوره زمانی بازپرداخت تسهیلات به بیست سال، ‌پرداخت تسهیلات دویست میلیون ریالی به منظور ساخت هر واحد مسکونی و معافیت از پرداخت تمامی هزینه‌های مربوط به تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهد.

بر این اساس، معلولانی که در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند با معرفی سازمان بهزیستی کشور و با انصراف از طرح یادشده با اولویت مشمول این آیین‌نامه قرار گیرند و یا با تغییر قراردادها از امتیازات این آیین‌نامه بهره‌مند می‌شوند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


منبع:‌سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد