مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

ایجاد بانک اطلاعاتی آسیب‌های اجتماعی

‌تفاهم‌نامه قوه قضاییه و سازمان بهزیستی که اخیراً به امضای طرفین رسیده ‌به روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

به منظور استفاده متقابل از ظرفیت‌های طرفین و با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر و تسریع در ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی،‌ تفاهم‌نامه‌ای میان قوه قضاییه و سازمان بهزیستی ‌منعقد شد.

‌این تفاهم‌نامه پس از اخذ موافقت حوزه ریاست قوه قضاییه، ‌بین معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی ‌به نمایندگی از این سازمان ‌و اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه‌قضاییه ‌به نمایندگی از این قوه ‌در 14 ماده تنظیم و به امضای طرفین رسیده است.

‌هدف از این همکاری‌ها "دستیابی به اهداف مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، ‌توانمندی‌ها و امکانات بالقوه و بالفعل دستگاه‌ها و سازمان‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر و تسریع در ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی و بر اساس نتایج موفقیت‌آمیز همکاری‌های گذشته اعلام شده است.

متن این تفاهم‌نامه برای ارائه خدمات به موقع و تخصصی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بهره‌برداری در تصمیم‌سازی‌ها در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

ارسال این تفام نامه به دادگستری‌های کل استان‌ها بر اساس ماده 13 تفاهم‌نامه مذکور مبنی بر انجام هماهنگی بیشتر جهت اجرای مفاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو دستگاه در سایر استان‌ها صورت گرفته است.

سازمان بهزیستی نیز در راستای اجرای این تفاهم‌نامه آن را به ادارات کل این سازمان در سراسر کشور ابلاغ کرده است.

طاهر فرجی‌ رئیس اداره اجتماعی اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه ضرورت و علت انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به نتایج موفقیت‌آمیز و مؤثر همکاری‌‌های گذشته و درخواست‌های طرفین به تعمیق و گـسـترش این همکاری‌ها، در راستای کنترل و کاهش آسیب‌هـای اجتماعـی و حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر و درجهت تسریع در ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب ‌و آسیب‌دیده اجتماعی تصمیم گرفته شـد کـه تفاهم‌نامه‌های قبلی بازنگری شود.

وی افزود: با جمع‌آوری اطلاعات، به‌ویژه اطلاعاتی که از دفاتر حمایت از حقوق زنان و کـودکان مـسـتـقـر در دادگستری‌های مراکز استان‌ها اخذ شد و با توجه به اطلاعاتی که سازمان بهزیـستی از نتایج مثبت همکاری‌های گذشته ارائه داد، مشخص شد در چند سال گذشته همکاری‌های قبلی با موفقیت زیـادی توأم بوده است، بنابراین ضرورت داشت این همکاری‌ها گسترش یابد.

رئیس اداره اجتماعی اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه درباره محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه ‌به تـشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک در موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعـی، همکاری‌های متقابل علمی و پژوهشی و برگزاری همایش‌ها، نشـسـت‌ها و هم‌اندیـشی‌های علمی و کاربردی به منظور ارتقای مهارت‌های شغلی، ارائه خدمات تخصصی به بزه‌دیدگان‌ به‌ویژه زنان و کودکان معرفی شده از سوی دستگاه قضایی، زوجین متقاضی طلاق، خشونت‌های خانگی، دختران فراری از منزل، زنان و کودکان در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی به سازمان بهزیستی اشاره کرد.

فرجی از ‌حضور و استقرار تیم کارشـناسی سازمان بهزیستی در دادگستری‌ها و محاکم خانواده و اطفال در چارچوب تشکیلات قضایی، ‌ایجاد بانک اطلاعات آسیب‌ها و جرایم اجتماعی و قوانین و مقررات به عنوان ‌دیگر محورهای این تفاهم‌نامه نام برد.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 1 + ارسال نظر
sara جمعه 7 خرداد 1389 ساعت 12:04 ق.ظ http://bazar90.com/

بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران

اول خرید کالا بعد پرداخت وجه
بازار90
www.agahi90.com
درج اگهی رایگان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد