مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

تحول در وضعیت مددجویان

سرپرست سازمان بهزیستی کشور، از تغییرات مهمی در بودجه‌ نهادهای تحت نظارت وزارت رفاه خبر داد.

دکتر احمد اسفندیاری در این باره افزود: تلاش می‌شود سهم هر سازمان از نهادهای تحت نظارت وزارت رفاه، با توجه به برنامه‌ها و فعالیت‌های هر نهاد در زمینه‌ توانمندسازی و استقلال مددجویان، مشخص شود.

وی اظهار کرد: چنان چه مصوبات شورای عالی رفاه، قطعی شود، بودجه‌ سازمان بهزیستی، نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی خواهد داشت که میزان این افزایش بزودی اعلام خواهد شد.

این مسوول تاکید کرد: با حمایت هیات دولت و وزیر رفاه، نگرش تازه‌ای در وزارت رفاه عملیاتی خواهد شد که وضعیت کنونی مددجویان بهزیستی را متحول می‌کند.

اسفندیاری در مورد بحث اشتغال مددجویان گفت: سازمان بهزیستی برای اشتغال مددجویان در سال جاری، دو گزینه را مد نظر قرار می‌دهد که در واقع یک بنیان مشترک دارد.

وی توضیح داد: با مذاکراتی که با وزارت تعاون انجام شده و بزودی تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه بین وزارت رفاه و این وزارت‌خانه به امضا می‌رسد، اعتبارات مربوط به اشتغال، در قالب تعاونی‌ها تخصیص می‌یابد.

اسفندیاری اضافه کرد: یکی از گزینه‌ها، تعاونی‌های فراگیر است که می‌تواند در بیشتر شهرستان‌ها و روستاها که مددجویان زیادی مشکل اشتغال دارند، تشکیل شود و تسهیلات و امکانات خوبی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: این تعاونی‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست، باید تعداد اعضای خود را حداقل به صد نفر برسانند و البته می‌تواند تا سقف هزار نفر هم برسد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: نوع دیگر، تعاونی‌های کوچک‌تر هستند که مانند گروه‌های همیار خواهند بود و آن‌ها هم اعتبارت و تسهیلات اشتغالی متناسب با رشته‌ فعالیت و طرح تولیدی خود را دریافت می‌کنند.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: جزئیات این تسهیلات پس از امضای تفاهم‌نامه و تدوین آیین‌نامه‌های لازم، اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که از نظر مدیریتی در گروه‌های همیار وجود داشت، این گروه‌ها در قالب تعاونی‌های کوچک یا فراگیر سازماندهی می‌شوند و مدیریت آن‌ها از بین افراد توانمند انتخاب می‌شود تا گروه را در فعالیت‌های اقتصادی ـ اجتماعی، بدرستی راهبر باشد و مشکلات فعلی این گروه‌ها حل شود.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: البته منابع دیگری هم برای اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده که به صورت انفرادی یا گروهی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی گفت: صندوق مهر، صندوق مددجویان، منابع قرض‌الحسنه در استان‌ها و موسسات خیریه از جمله‌ این منابع هستند که در تلاشیم وجوه این منابع به صورت نظارت‌ شده و در قبال ارائه‌ طرح قابل اجرا به متقاضیان داده شود که البته دستورالعمل‌های مربوطه به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 1 + ارسال نظر
nazcd سه‌شنبه 22 تیر 1389 ساعت 08:08 ب.ظ http://market.iranposti.com/

سلام دوست عزیز فروشگاه آنلاین ما با محصولات زیر در خدمت شماست

عینک 3 بعدی
بازی GTA 7
گردنبند ماه تولد شما
عطر ماه تولد پسران و دختران ایرونی
فیلم های سه بعدی + عینک رایگان
25 فیلم ترسناک 2010
فیلمهای اره 1 تا 6
سریال فرار از زندان دوبله فارسی
سریال جذاب ترمیناتور TERMINATOR
مقصد نهایی 4 سه بعدی + عینک سه بعدی رایگان
بهترین مستند های ایرانی
مستند واقعی از فقر و فحشا
18 فیلم ترسناک و پرطرفدار (دوبله)
مجموعه کاملی از مرگ های واقعی
آموزش بستن شال و روسری
آموزش های قبل و بعد از ازدواج

و..........

حتما بهم سر بزن

http://market.iranposti.com


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد