مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

ثبت نام بیش از 150 هزار مددجو در طرح نهضت مسکن

بیش از150 هزار مددجوی سازمان بهزیستی در طرح مسکن ثبت نام کرده اند و در اغلب استان ها ساخت واحدهای مسکونی مددجویی آغاز شده است.

دکتر احمداسفندیاری گفت: با توجه به نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام سال "همت مضاعف،کار مضاعف" تلاش می شود مشکلات خانواده بزرگ بهزیستی کاهش یابد و رفاه جامعه هدف افزایش چشمگیری پیدا کند.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور افزود: در بحث رفاه مددجویان ابتدا تأمین مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد و تا پایان دولت دهم 200 هزار مسکن ساخته خواهد شد که تا پایان هر سال 60 هزار مسکن به مددجویان تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به طرح توانمند سازی مددجویان ابراز داشت: دومین طرحی که جهت رفاه حال مددجویان در دست اقدام است طرح اشتغال و کار آفرینی است که جزئیات این طرح در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: استخدام های دولتی بسیار محدود است و حتی در صورت  رعایت 3درصد استخدامی ارگانهای دولتی سهم معلولین اندک خواهد بود.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: گزارشی در زمینه عدم رعایت استخدام 3درصدی دستگاه های دولتی در هفته دولت به رئیس جمهور ارائه خواهد شد.

دکتر اسفندیاری تصریح کرد: با فعال کردن گروههای همیار خیرین و مراکز غیردولتی و خصوصی سعی در ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف بهزیستی داریم.

وی در پایان خبر از سیاست پیشگیرانه سازمان بهزیستی داد و اظهار داشت: یکی از سیاست های جدی سازمان توجه و تأکید بر امر پیشگیری است چرا که هزینه صرف شده جهت پیشگیری بسیار کمتر از درمان است و توجه به پیشگیری از معلولیتها و آسیب های اجتماعی در اولویت کار این سازمان قرار دارد.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد