مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

5 میلیون و 120 هزار سالمند در کشور

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به اینکه در سال 1430 جمعیت سالمندی به 26 میلیون نفر خواهد رسید، گفت: 25 درصد از سالمندان کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند.

حسین نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد سالمندان در کشور 5 میلیون و 120 هزار نفر است، اظهار داشت: مقایسه این آمار با سال 75 نشان می‌دهد جمعیت سالمندی رو به افزایش است و چنانچه به این شکل حرکت کنیم و موازین تنظیم خانواده همانند گذشته رعایت شود تا 40 سال آینده از هر 4 نفر ایرانی یک نفر سالمند خواهیم داشت.

وی در خصوص مهمترین مشکلات سالمندان در کشور گفت: نبود فرهنگ سالمندی از مهمترین مشکلات این قشر است چرا که بعد از گذشت سال‌ها هنوز موضوع فرهنگ و خدمت به سالمندان در کشور مشخص نشده است ضمن اینکه مشکلات درمانی و بهداشتی نیز از مشکلات دیگر سالمندان است.

نحوی‌‌نژاد ادامه داد: باید شرایط لازم در جامعه فراهم شود تا سالمندان بتوانند از اماکن و فضاهای عمومی نهایت استفاده را ببرند به طوری که باید برنامه‌ریزی کرد تا این قشر بتواند از اوقات فراغت خود به طور کامل استفاده کنند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان اضافه کرد: معضل استفاده بی‌‌رویه از دارو در سالمندان در حال حاضر به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است؛ این موضوع موجب فوت و از کارافتادگی سالمندان شده است؛ در این زمینه تمام دستگاه‌ها و خانواده‌ها باید اقداماتی را انجام دهند.

وی افزود: در حال حاضر با اقدامات و حمایت‌های صورت‌گرفته 75 درصد از سالمندان تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و این افراد در هزینه‌های زندگی خود مشکلی ندارند.

نحوی‌نژاد به طرح جامعه دوستدار سالمند اشاره کرد و گفت: فضای بیرونی و ساختمان، حمل و نقل درون شهری، مشارکت اجتماعی، تکریم اجتماعی، مسکن مناسب، مشارکت در امور مدنی، اشتغال سالمندان همچنین ارتباطات و اطلاعات از جمله محورهای این طرح هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ادامه داد: کلیات این طرح در جلسه اخیر شورا تصویب و مقرر شد جزئیات آن در کارگروه‌های تخصصی امور بهداشتی، درمانی و توانبخشی، امور فرهنگی و آموزشی، امور عمرانی و زیربنایی و امور رفاهی و بیمه‌ای بررسی و به یک طرح اجرایی جامع تبدیل شود.

وی به طرح‌ها و برنامه‌های آینده شورای ملی سالمندان اشاره کرد و افزود: تعامل و همکاری با نهادها و دستگاه‌ها و اجرای برنامه‌های متنوع سیاحتی و زیارتی از جمله برنامه‌های این شوراست.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید پنج‌شنبه 15 مهر 1389 ساعت 12:44 ب.ظ http://lookpositive.mihanblog.com/

سلام خوبی
وب خیلی زیبایی داری
مایل به تبادل لینک هستی؟
من رو با نام +++نگاه مثبت به زندگی +++
لینک کن بعد خبر بده من هم بلینکمت
دمت گرم [گل][قلب][گل][چشمک]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد