مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

بهره‌مندی 200 هزار سالمند از خدمات بهزیستی

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: باید مراکز روزانه ارائه خدمات به سالمندان، توسعه یابد.

حسین نحوی نژاد با اشاره به وجود پنج میلیون و 200 هزار سالمند در کشور گفت: هم اکنون، صد مرکز روزانه ارائه خدمات به سالمندان در حال فعالیت است. وی با اشاره به اینکه تنها هفت درصد از سالمندان تنها زندگی می کنند، گفت: همچنین150 مرکز شبانه روزی تحت‌پوشش سازمان بهزیستی در حال فعالیت است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان افزود: 200 هزار سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی، از خدمات توانبخشی نظیر توانبخشی پزشکی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کار درمانی، پرستاری و طب سالمندان و توانبخشی مراقبتی در مراکز شبانه روزی و خدمت در منزل ، توانبخشی آموزشی در مراکز روزانه، آموزش مهارت های زندگی، آموزش روش زندگی سالم و آموزش به خانواده و خدمات درمانی و بیمه ای بهره مند می شوند.

نحوی نژاد گفت: دبیرخانه شورای ملی سالمندان، وظیفه هماهنگی میان دستگاه‌های متولی ارائه خدمات به سالمندان را بر عهده دارد.

وی افزود: در جلسات میان این دستگاه‌ها، مشکلات و نیازهای جمعیت سالمندی، با حضور سه نخبه دانشگاهی بررسی می‌شود.

نحوی نژاد، حضور نمایندگان سازمان ها و وزارتخانه ها را در این جلسات ضروری دانست و گفت: باید با هماهنگی سازمان‌های متولی، کارگروه‌های بهداشت و درمان و توانبخشی، امور عمرانی و زیربنایی، فرهنگی و آموزشی و حمایت‌های قانونی تشکیل شود.

وی افزود: هر پیشنهاد پس از بررسی کارگروه‌های تخصصی می‌تواند به صورت آیین نامه به هیات دولت پیشنهاد داده شود یا در دستور کار سازمان‌های عضو قرار گیرد.

نحوی نژاد گفت: شاخص‌هایی مانند مناسب‌سازی شهری و منازل، ایجاد فضاهای فرهنگی- هنری، توجه به اوقات فراغت سالمندان، مشارکت اجتماعی سالمندان، توجه به مسائل رفاهی و حقوق بازنشستگان از جمله برنامه‌های در دست تدوین شورای ملی سالمندی است.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 1 + ارسال نظر
قهر جمعه 28 آبان 1389 ساعت 06:46 ب.ظ


اومدم وبلاگ تا ببینم واقعا سرعت خونه کمه که برام میل نمیدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد