مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

۳ دسامبر، روز جهانی معلولین

امسال موضوع روز بین المللی افراد معلول "وفای به عهد: گنجانیدن معلولیت در آرمان های توسعه هزاره" است.

تعهد به ارتقای زندگی افراد دارای معلولیت از جمله وعده هایی بود که رهبران جهان در اجلاس آرمان های توسعه هزاره در ماه سپتامبر دادند.

http://pulse.centrelink.gov.au/wp-content/uploads/2010/07/2010-National-Disability-Awards-image.jpg
این گروه متمایز شامل افرادی است که در نزدیکی ما بین خانواده، دوستان و همسایگان هستند. در واقع اختلالات فیزیکی، روانی و حسی بسیار رایج اند و 10 درصد جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهند.
معلولیت همچنین با فقر ارتباط تنگاتنگ دارد. افراد دارای معلولیت حدود 20 درصد اشخاصی را تشکیل می دهند که در کشور های در حال توسعه در فقر به سر می برند. در سراسر جهان معلولان از نرخ بالای بیکاری رنج می برند و غالبا دسترسی به آموزش و مراقبت های بهداشتی کافی ندارند. در بسیاری از جوامع، در واقع قوانینی برای این گروه موجود نیست و زندگی آنان در حالیکه از اجتماعات  خود جدا افتاده اند، در انزوا خاتمه می یابد.  
بر خلاف این موانع، افراد دارای معلولیت شهامت و توانایی شگرفی از خود به نمایش گذاشته اند. اما همچنان که ما همواره ازآنانی که به والا ترین مدارج پیشرفت انسانی دست یافته اند الهام می گیریم، چنین موفقیت هایی نباید سرپوشی بر مشکلات افرادی باشد که در وضعیت بسیار بد زندگی می کنند و از حقوق، امتیازات و فرصت هایی محروم هستند که همشهریان آنان از آنها برخوردارند.
لازم است دولت ها تلاش بیشتری برای حمایت از مردم دارای معلولیت نمایند. این به معنای به اجرا گذاشتن کنوانسیون ملل متحد برای حقوق افراد دارای معلولیت و ادغام نیازهای آنان در دستور کارهای آرمان های ملی توسعه هزاره است. در برنامه اقدام که در اجلاس آرمان های توسعه هزاره تصویب شد، رهبران جهان ناکافی بودن تلاش های فعلی را مورد تایید قراردادند.

اجازه دهید در این روز بین المللی، تصدیق کنیم نبرد علیه فقر، بیماری ها و تبعیض بدون قوانین هدفمند، سیاست ها و برنامه هایی برای توانمند سازی این گروه به پیروزی نمی انجامد. اجازه دهید متعهد شویم به قولی وفادار بمانیم که درباره اهداف روشن در جوامع افراد دارای معلولیت داده بودیم. و اجازه دهید آنان را نه تنها به عنوان ذینفعان بلکه به عنوان عاملان ارزشمند ایجاد تحول در برنامه پنج ساله مان به منظور به پیش بردن دستیابی به آرمان های توسعه هزاره در نظر بگیریم که به گونه ای بین المللی توافق شده تا 2015 محقق شود.



پیام "بان کی مون"، دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد