مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

تحصیل رایگان مددجویان بهزیستی

سرپرست سازمان بهزیستی گفت: از سال آینده دولت تمام هزینه‌های تحصیل مددجویان بهزیستی را تامین می‌کند و تحصیل این افراد کاملا رایگان می‌شود.

احمد اسفندیاری در مراسم گرامیداشت هفته جهانی معلولان خراسان جنوبی به مشکل برخی مددجویان اشاره کرد و افزود: مشکل بیمه تمام مددجویان نیز تا سال آینده حل می‌شود و برنامه‌هایی نیز برای گسترش بیمه تکمیلی مددجویان داریم و قصد داریم که تعداد افراد بیشتری تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

وی از حل دغدغه مسکن کلیه مددجویان فاقد مسکن کشور تا سه سال آینده خبر داد و گفت: مسکن از جمله مهم‌ترین مشکلات و دغدغه مددجویان بهزیستی است که با اقدامات دولت و اهتمام جدی ما این مشکل تا پایان دولت دهم حل می‌شود.

سرپرست سازمان بهزیستی حل مشکلات معلولان و کمک به این قشر را از وظایف همه مردم دانست و افزود: این یک وظیفه و تکلیف دینی برای ما است چرا که پیامبر گرامی اسلام فرمودند که هر کس صدای امدادخواهی مظلومی را بشنود و کمک نکند از امت من نیست.

اسفندیاری ادامه داد: از نظر حقوقی نیز ما موظف به توجه به حل مشکلات معلولان هستیم چرا که کشور ایران نیز جزو 40 کشور عضو کنوانسیون حقوق معلولان است و بر اساس این قانون رسیدگی به امور مختلف معیشتی، حمایتی را بر عهده دستگاه‌های اجرایی گذاشته شده است.

وی خواستار ارائه خدمات به معلولان با حفظ کرامت انسانی و احترام به این افراد شد و اظهار داشت: این خدمات نباید از سر دلسوزی باشد بلکه باید بر اساس احترام و حس انسان‌دوستی باشد.

سرپرست سازمان بهزیستی تصریح کرد: نباید معلولان به دلیل داشتن نقص عضو از حقوق عادی خود محروم شوند و همه ما در این زمینه مسئول هستیم.

اسفندیاری ادامه داد: کلمه معلول بیانگر ناتوانی نیست بلکه در خیلی از مواقع معلولان از افراد سالم نیز توانمندتر هستند همانطور که در حال حاضر خیلی از معلولان از نظر معنوی در درجات بالایی قرار دارند.

وی به اجرای قانون هدفمنمدی یارانه‌ها اشاره کرد و اجرای آن را به نفع همه مردم دانست و گفت: در حال حاضر مددجویان بهزیستی که در دهک‌های یک و دو قرار دارند تنها 5/5 درصد از یارانه استفاده می‌کنند و با اجرای این قانون این به 15 درصد ارتقا می‌یابد.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 1 + ارسال نظر
امین یکشنبه 21 آذر 1389 ساعت 10:32 ق.ظ http://www.behesht1389.parsi blog .com

با سلام به شما دوست عزیز و گرامی وبلاگ ما می کوشد جهت بالا بردن اگاهی جامعه نسبت به بیمار اتیسم مطالبی را عرضه کن جهت این مهم نیازمند یاریتان هستیم ما را با نام(۰بچه های اتیسم استان خوزستان)) لینک کنیدـضمنا سایت شما لینک شدـاز همکاری شما کمال تشکر را دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد