مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

پوشش بیمه ای پایه برای تمامی معلولان

سرپرست دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزبستی کشور، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا سال آینده تمامی معلولان به همراه خانواده‌هایشان به طور رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرند. ولی‌الله نصر با اشاره به حمایت‌های درمانی و بیمه‌ای سازمان بهزیستی کشور از معلولان، اظهار داشت: طبق قانون بودجه امسال، معلولان به همراه خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه درمانی و پایه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: براساس آمار بیش از 373 هزار معلول به همراه خانواده‌هایشان که در مجموع یک میلیون و 100 هزار نفر می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

نصر از آمادگی سازمان بهزیستی برای پوشش بیمه‌ای معلولان خبر داد و افزود: تا سال آینده تمامی معلولان به همراه خانواده‌هایشان به طور رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرند.

وی افزود: حدود 3 میلیون معلول در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود یک میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

نصر تأکید کرد: معلولیت‌های شدید، خیلی شدید و متوسط تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، ضمن اینکه بقیه معلولانی که تحت پوشش بهزیستی نیستند به صورت موردی از خدمات سازمان استفاده می‌کنند.

وی کمبود اعتبار را یکی از مشکلات موجود در زمینه حمایت از معلولان مطرح کرد و افزود: در صورت تأمین اعتبار می‌توان خدمات قابل توجهی را به جامعه معلولان ارائه داد.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد