مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

ایجاد 100 هزار شغل برای توانمندسازی مددجویان

احمد اسفندیاری گفت: سازمان بهزیستی تعهد کرده که امسال 100 هزار شغل را برای توانمندسازی مددجویان با تعامل وزارت کار، وزارت تعاون و تعدادی دیگر از سازمان ها ایجاد کند و در این رابطه گام‌های موثری را برداشته است.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور در اولین روز از همایش معاونان امور اجتماعی و پیشگیری بهزیستی سراسر کشور، با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های گذشته و اولویت‌ها و برنامه‌های آینده از زمان تحویل مسکن معلولان سرپرست در خردادماه سال جاری خبر داد.

وی در ادامه گفت: تعدادی از مسکن‌های معلولان واجد شرایط از نهضت تأمین مسکن آماده تحویل است که در خرداد امسال این واحدها واگذار خواهند شد.

اسفندیاری با بیان اینکه در نهضت تأمین مسکن و تا پایان دولت دهم، 200 هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور ساخته می‌شود که از این تعداد 90 هزار واحد به معلولان اختصاص خواهد داشت، ادامه داد: از خردادماه تعدادی از این واحدها به معلولان و مددجویان واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی از اولویت‌های مهم سازمان بهزیستی در سال 90 به توانمندسازی جامعه هدف اشاره کرد و اظهار کرد: براساس اولویت هایی که در دولت دهم در رأس برنامه‌های محوری رصد کرده‌ایم، بحث پیشگیری هم در حوزه اجتماعی و هم در حوزه توانبخشی و معلولیت‌هاست.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی عنوان شده اذعان داریم که پیشگیری از معلولیت‌ها سرمایه گذاری برای آینده محسوب می‌شود و هزینه‌های بسیاری را کاهش می‌دهد و به نوعی صرفه جویی اقتصادی است.

اسفندیاری ادامه داد: در سال جدید برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا با کمک دستگاه‌های مربوطه برای معلولان شغل ایجاد شود.

وی یادآور شد: این سازمان با همکاری وزارت تعاون و صندوق مهر امام رضا(ع) در راستای ایجاد شغل برای این افراد گام بر می دارد که امید است با این اقدام افراد به چرخه حمایت مالی بهزیستی وارد شوند.

وی با بیان اینکه اولین گزارش مناسب سازی در سال 89 ارائه شده، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده با دستگاه‌های مختلف، بحث مناسب سازی در سطح کشور پیشرفت قابل توجهی داشته و مقدمات تهیه گزارش دوم نیز صورت گرفته که طی چند ماه آینده ارائه می‌شود.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد