مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

90 درصد از بیماری‌های ناشنوایی قابل پیشگیری و درمان است

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه 90 درصد بیماری‌های کم شنوایی، ناشنوایی و سخت شنوایی قابل درمان و پیشگیری است، گفت:‌ طرح غربالگری شنوایی نتایج خوبی داشته است.

همایون هاشمی در مراسم گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: خدمات به جامعه هدف سازمان بهزیستی در دولت نهم و دهم شدت بیشتری گرفته و رشد داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که دولت نهم ودهم توانسته است به جامعه هدف سازمان بهزیستی ارائه کند، افزایش مستمری به مددجویان و معلولان بوده است که قبل از دولت نهم مبلغی که به جامعه هدف بهزیستی پرداخت می‌شد 8 هزار تومان بود و این در حالی است که این مبلغ به 32 هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی اضافه کرد: 90 درصد از بیماری‌های کم شنوایی و ناشنوایی و سخت شنوایی قابل درمان و پیشگیری است و سازمان بهزیستی با اجرای طرح غربالگری شنوایی توانسته است خدمات خوبی را در این زمینه داشته باشد.

هاشمی بیان داشت: بر اساس آخرین آماری که به دست آمده است، حدود 300 میلیون نفر در سطح جهان از بیماری‌های شنوایی رنج می‌برند که این موضوع برای مسئولان قابل تأمل است.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی برنامه‌های متنوعی را برای گروه هدف این سازمان برنامه‌ریزی کرده است و یکی از برنامه‌هایی که در حوزه درمان و پیشگیری داریم، بحث غربالگری شنوایی است که امسال تجهیزات این مراکز تقویت شده است تا هیچ نوزادی با کم شنوایی به سن بالاتر نرسد و در همین مقطع درمان شود.

هاشمی ادامه داد: بحث مناسب‌سازی چند سالی است که با پیگیری‌های سازمان بهزیستی در حال اجراست اما باید اقدامات در این حوزه افزایش یابد و به همین دلیل نیازمندیم که دستگاه‌های مختلف در این حوزه، سازمان بهزیستی را یاری کنند.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری حدود 5 هزار نفر از مددجویان و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی با حمایت این سازمان به عتبات عالیات و کربلا معلی اعزام می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد