مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

شورای ملی سالمندان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از تصویب مصوبات شورای ملی سالمندان به زودی توسط وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد.

کرباسی با بیان این که یکی از دستاوردهای پیشرفت علوم مختلف، ارتقاء سطح بهداشت و درمان، افزایش امید زندگی و بالطبع بالا رفتن سن و سالمندی است اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و مشارکت سالمندان در عرصه‌های مختلف اجتماعی می‌توان چالش‌های پیش رو را کاهش داد و منجر به خدمات‌رسانی بهتر به سالمندان شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بر اساس آمارهای به دست آمده جمعیت سالمندی در دنیا رو به افزایش است و همین آمار در کشور ما نیز مشاهده می‌شود و باید بتوانیم از طریق برنامه‌ریزی بهتر، به سالمندان خدمات متنوعی را ارائه کنیم.

وی از پوشش بیمه درمانی بیش از 5 میلیون و 200 هزار سالمند در کشور خبر داد و گفت: طبق آخرین سرشماری در سال 1385 آمار سالمندان حدود 5 میلیون است.

وی با انتقاد از اینکه برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها وظایف خود را در قبال سالمندان انجام نمی‌دهند، افزود: قوانین و وظایف این دستگاه‌ها به طور کامل و واضح شرح داده شده است اما متأسفانه‌ برخی از این سازمان‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

کرباسی با اعلام این خبر که به زودی مصوبات شورای ملی سالمندان با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصویب و به هیئت دولت ارسال خواهد شد، ادامه داد: مصوبات این شورا می‌تواند راهبرد خوبی برای حمایت از سالمندان باشد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: سیاست سازمان بهزیستی افزایش مراکز روزانه جهت خدمت رسانی به سالمندان است، به طوری که در حال حاضر 214 مرکز روزانه و شبانه و مراقبت در منزل در کشور وجود دارد که به سالمندان خدمات مختلفی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 150 هزار سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد حدود 12 هزار نفر در مراکز مختلف سازمان بهزیستی تحت مراقبت هستند افزود: در حال حاضر از 5 میلیون و 200 هزار سالمندی که در کشور وجود دارد، حدود یک میلیون و 500 هزار نفر دارای پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند که از همین تعداد نیز یک میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد هستند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد:‌ تمامی سالمندان در کشور دارای پوشش بیمه درمانی هستند و هیچ سالمندی در کشور بدون این پوشش وجود ندارد ضمن اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی پوشش بیمه‌های تکمیلی است که در همین راستا نیز برنامه‌هایی را برای سالمندان در نظر داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بحث سالمندان مراکز تخصصی که بتواند تمام نیازهای این قشر را برآورده کند در کشور وجود ندارد و بر این اساس باید تحقق این نیاز توسعه پیدا کند.

به گفته کرباسی افراد سالمند و یا معلولی وجود دارند که می توانند زمینه ساز بروز مشکلاتی برای خانواده ها باشند بنابراین یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروزی ما پر کردن این خلا و ارائه خدمات در این زمینه است.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد