مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

افتتاح 35 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان تا پایان سال

قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور فرهنگی و مشارکت های مردمی، گفت: تا پایان امسال 35هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی افتتاح می شود.

"حسین بدخشان" افزود: این تعداد مسکن به مددجویان، ‌معلولان و زنان سرپرست خانوار که در طرح نهضت مسکن ثبت نام کرده اند، واگذار می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت مسکن مهر مددجویان بهزیستی، افزود: این طرح از سال 89 در استان شروع شده و مقرر شده طی سه سال بیش از 200هزار واحد مسکن برای مددجویان احداث شود.

وی گفت: در سال اول ساخت 60 هزار واحد مسکونی آغاز و امسال نیز قرارداد ساخت 90 هزار واحد مسکونی دیگر نیز با بانک های عامل منعقد شده است.

"بدخشان" از پرداخت 20 میلیون تومان تسهیلات به مسکن مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: 50میلیون تا 100میلیون ریال سهم آورده مددجویان است.

وی تأمین آورده را یکی از مشکلات مددجویان عنوان کرد و گفت: کمک خیرین می تواند 100هزار اشتغال برای مددجویان بهزیستی کشور ایجاد خواهد شد.

"بدخشان" افزود: تا پایان امسال برای مددجویان بهزیستی کشور بیش از 100هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: این میزان اشتغال در قالب اشتغال های خانگی و خرد برای معلولان، ‌مددجویان زیر پوشش بهزیستی و زنان سرپرست خانوار ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از مهم ترین نیازها و دغدغه های افراد زیر پوشش این نهاد است، گفت: با ایجاد این میزان اشتغال به طور مستقیم برای مددجویان و افراد زیر پوشش بهزیستی اشتغال ایجاد می شود.

"بدخشان" از پرداخت تسهیلات به افرادی که برای این گروه ها اشتغال ایجاد کنند، خبر داد و گفت: سهم بیمه این افراد بین 18 تا 22 درصد از طریق سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

وی افزود: برای ایجاد این تعداد اشتغال در سطح کشور یک هزار و 200میلیارد ریال اعتبار از سازمان بهزیستی هزینه می شود.

گفتنی است؛ قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور فرهنگی و مشارکت های مردمی همزمان با سفر چهارم هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد