مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

پرداخت 4 میلیون تومانی هزینه کاشت حلزون توسط سازمان بهزیستی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش خدمات به بیماران ناشنوا خبر داد و گفت: در حال حاضر بهزیستی مبلغ 4 میلیون تومان بابت کاشت حلزون به کودکان پرداخت می‌کند.

"یحیی سخنگویی" با اشاره به دریافت خدمات رفاهی و توانبخشی معلولان از سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: بیش از یک میلیون و 200 هزار معلول در طی سال از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: هزینه‌ درمان بیماران ناشنوا نسبت به معلولیت‌های دیگر بیشتر است به طوری که برای کاشت حلزون بیش از 30 میلیون تومان هزینه باید پرداخت شود، که تأمین این هزینه برای بیماران بسیار سخت و دشوار است.

"سخنگویی" افزود: بهزیستی به علت کمبود اعتبار تنها بخشی از این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند، ولی در دوره جدید فعالیت سازمان قرار است این کمک هرینه‌ها افزایش یابد که امیدواریم با تأمین اعتبار، مشکلات در این بخش برطرف شود.

وی تصریح کرد: تأمین نیازهای معلولان در بخش‌های مختلف از جمله اهداف بهزیستی است، ضمن اینکه در این راستا باید تمامی دستگاه‌ها همکاری کنند.

وی از افزایش اعتبارات در بخش توانبخشی در سال آتی خبر داد و گفت: پیشنهاداتی به رئیس سازمان از سوی این معاونت ارائه شده است که امیدواریم تصویب و در سال آتی اجرا شود.

"سخنگویی" در ادامه با تأکید بر اینکه سازمان بهزیستی به طور جدی پیگیر استخدام معلولان براساس قانون 3 درصد است، گفت: مکاتباتی با وزارت آموزش و پرورش در خصوص عدم استخدام معلولان در آزمون سال گذشته انجام شده است که نتایج خوبی را نیز در برداشته است.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 1 + ارسال نظر
نگار جمعه 9 دی 1390 ساعت 10:22 ب.ظ http:// nagar.blogfa.com

سلام چند روز پیش برای کاری بهزیستی بودم اون روز مدکاران توان بخشی ها با مدیر اجرایی بهزیستی جلسه داشتند اونجا این مطلب رو شنیدم امیدوارم بتونن کمک کنند و این عزیزان از گرفتاری نجات پیدا کنند

ان شاء الله
:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد