مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

سامانه جامع خدمات اجتماعی ایرانیان

سامانه بانک جامع خدمات اجتماعی ایرانیان با هدف به روز رسانی آمار، اطلاعات و دسترسی سریع و آسان مددجویان سازمان بهزیستی به خدمات این سازمان با حضور دکتر شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی رونمایی شد.
 ایشان در مراسم رونمایی از سامانه بانک جامع خدمات اجتماعی ایرانیان که صبح امروز در محل سالن اجتماعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: در دوران حاضر که تحولات اجتماعی و اقتصادی به شدت دچار تحول می شود باید اهداف سازمان بهزیستی نیز متناسب با راهبرد ها و رویکردها باشد.

وی افزود: سازمانی که با تکیه بر سنتها و روشهای کلیشه ای  کار می کند به تدریج کارکرد خود را از دست می دهد. اما سازمانی که متناسب با شریط روز حرکت می کند و روشهای جدید را برای پیگیری اهداف اتخاذ می کند دستگاه تحول گرا و متناسب با تحولات اجتماعی است.
وزیر تعاون، کار و و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد: مدیران و کارشناسان تحول آفرین، خبره و مسلط به تحول سازمانی می توانند در قالب اتاق های فکر و متناسب با شرایط روز فعالیت ها را سازماندهی کنند. این مهمترین نکته ای است که باید همه به آن اهتمام ورزیم و در همه شئون   آن را  بکار  گیریم.

 دکتر شیخ الاسلامی افزود: سازمان بهزیستی تنها با اتکاء بر منابع  اعتباری و انسانی خود   نمی تواند پاسخگوی نیازهای روز باشد. از این رو باید نگاه  ها را معطوف به جلب مشارکت های مردمی در این حوزه نماییم که یقینا این اقدام می تواند ما را به نتایج دلخواه برساند.

وی افزود: مهمترین و اصلی ترین برنامه در این زمینه استفاده از توان و ایده افراد خیر و نیک اندیش در چرخه سازمان بهزیستی کشور است که  با استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی  می توانیم خدمات ارزشمندی را  به جامعه هدف ارائه نمائیم. البته این کار باید  بر مبنای یک باور و اعتقاد  قلبی انجام گیرد.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت رسانه ملی در این زمینه می بایست مورد توجه و تاکید مدیران و دست‌اندرکاران سازمان بهزیستی قرار گرفته و آن را مطالبه نمایند.

شیخ الاسلامی همچنین گسترش و ترویج فرهنگ نیکوکاری و خیراندیشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: فرهنگ نیکوکاری و کمک به هم نوع باید سرلوحه اقدامات و فعالیت های سازمان بهزیستی قرار گیرد.
در ادامه وی به دیگر برنامه های در دست اقدام سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ها و راهبردهای این سازمان، نهضت ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش، ادامه خواهد یافت.

وی همچنین به برنامه پشتیبانی و حمایت از فعالیت های اشتغال آفرین برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: بحث اشتغال مددجویان یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی سازمان بهزیستی است.

وی تصریح کرد: مجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه ای و  دانشگاه جامع علمی و کاربردی و بانک توسعه تعاون و.... می توانند اهداف  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را  در توسعه اشتغال و کسب فرصت های شغلی جدید برای مددجویان تحت پوشش این سازمان محقق نمایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیگر برنامه های سازمان بهزیستی که می تواند در اولویت های کاری این سازمان قرار گیرد پرداخت و گفت: مقابله با آسیب های نوظهور در کشور  مثل  مبارزه با اعتیاد و دیگر پدیده های مخرب در جامعه از  برنامه ها و رویکردهای  اصلی این سازمان، در این حوزه است؛ باید با برنامه ریزی های دقیق و مدون هر چه در توان داریم با  پدیده های شوم و مخرب در جامعه  مقابله نمائیم.

وی به راه اندازی  اورژانس اجتماعی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون بخشی از کشور تحت پوشش اورژانس اجتماعی قرار گرفته است که امیدواریم انشااله بتوانیم کل کشور را تحت پوشش این اورژانس قرار دهیم.
شیخ الاسلامی مناسب سازی معابر و محیط های شهری برای معلولان را از دیگر برنامه های در اولویت سازمان بهزیستی بر شمرد و در پایان بر لزوم افزایش سطح مهارت، توانمندی و تخصص کارکنان این سازمان و کسب دوره‌های آموزشی لازم در این زمینه تاکید کرد.
گفتنی است در این مراسم از برترین های نهضت ساخت مسکن و ایجاد اشتغال برای مددجویان سازمان بهزیستی از 6  شهرستان و استان کشور با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

نظرات 4 + ارسال نظر
Yashar جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 08:07 ب.ظ http://www.irdance.in

آموزش انواع رقص و ایروبیک حتما یه سر بزن

در این نزدیکی شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 12:50 ق.ظ

سلام بر آقا وحید!
وحید جان من به خاطر کارم اکثرا جمعه ها میام تو وبلاگت معمولا جمعه ها پست جدید نداری امروز متعجبم کردی!
اگرچه دیر شده ولی مسئولیت جدیدتو تو هیئت علمی تبریک میگم.
خوشحال شدم و قربانت*

سلام
ممنونم

parande یکشنبه 16 بهمن 1390 ساعت 01:52 ق.ظ

سلام
شاید ما گلی رو دیر یاد کنیم اما محاله عطر خوشش رو از فضای دلمون پاک کنیم................. . . . .
تمنا دارم از آسمان که اگر حتی قطره ای خوشبختی بارید روی گونه تو ببارد.
*لحظه هایت آرام*
وای ببخشید اومده بودم به وبلاگت نظر بدم نه خودت!
راستش به نظرم سبکش خیلی جذابتر از وبلاگ های علمی دیگه است.

سپاس از لطف شما

نگار دوشنبه 17 بهمن 1390 ساعت 11:09 ب.ظ http:// nagar.blogfa.com

سلام دوست من خسته نباشید سایت توان بخشی پرتو هم راه اندازی شد منتظر راهنما/www.partoreh.com
یی هاتون هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد