مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

تبدیل صندلی چرخدار معمولی به صندلی الکتریکی

بسیاری از افرادی که از صندلی های چرخ دار استفاده می کنند، نیازی به داشتن یک مدل گران قیمت الکتریکی ندارند. اما برای این افراد هم مواردی پیش می آید که می خواهد مسافت های طولانی را با صندلی شان طی کنند و در چنین شرایطی به صندلی الکتریکی نیاز دارند. حالا یک شرکت ژاپنی با طراحی گجتی که روی صندلی های معمولی نصب می شود، این امکان را به وجود آورده که صندلی های چرخ دار معمولی در صورت لزوم به یک صندلی چرخ دار الکتریکی تبدیل شوند.



طرح اولیه این محصول WHILL نام دارد و در نمایشگاه موتور توکیو 2011 معرفی شد. این وسیله دارای دو توپی دوار است که همانند دو قطب الکترونیکی به مرکز خارجی چرخ های صندلی چرخ دار معمولی متصل می شود. سیستم کنترلی حرکت و زاویه کاری قطب های این ماژول در اختیار کاربر این صندلی است. او می تواند به راحتی مسیر حرکت صندلی را به سمت دلخواه خود هدایت کند. بچرخد، به جلو حرکت کند و دور بزند.

هر کدام از این توپی ها دارای یک موتور الکتریکی 24 ولتی و یک باتری قابل شارژ لیتیمی است. عملکرد این مجموعه، صندلی چرخ دار را با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت به جلو می برد و با یک بار شارژ، این صندلی قادر به طی مسافتی 30 کیلومتری است.
با وجود این گجت، افرادی که از صندلی چرخ دار استفاده می کنند می توانند یک جایگزین ارزان تر برای صندلی های برقی داشته باشند و هر زمان که نیاز باشد با نصب آن بر روی صندلی خودشان از آن استفاده کنند. این محصول فعلا به صورت آزمایشی در اختیار تعدادی از کاربران قرار داده شده تا مزایا و معایب آن بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.


نظرات 1 + ارسال نظر
پروانه چهارشنبه 19 بهمن 1390 ساعت 12:24 ق.ظ

سلام
خیلی کلیشه ایه اگه بخوام بگم وبلاگ زیبایی دارید!
پس از مدتها تصمیم گرفتم همزمان با وبلاگ شما لینکهاتونم بخونم چند وقتی به کارم ادامه دادم و فهمیدم که هیچ کدوم به پای وبلاگ شما و نویسنده هاشونم به پای خود شما نمی رسند!
همچنان موفق و موید باشید.

سپاس از لطف شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد