مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

Morton's Neuroma

Morton's Neuroma یک مشکل شایع پا است که با درد، تورم و التهاب اعصاب همراه است و معمولاً در ناحیه بال پا بین انگشتان سوم و چهارم به وجود می آید. 



نشانه های این وضعیت شامل سوزش، درد شدید و حتی از دست رفتن حس در نواحی متاثر می باشد. Morton's Neuroma همچنین ممکن است باعث کرختی، حس سوزش یا گرفتگی عضلات در ناحیه جلوی پا شود.


Morton's Neuroma منجر به فشرده شدن اعصاب توسط استخوان ها (معمولاً بین سرهای سومین و چهارمین متاتارسال) می شود. نشانه های Morton's Neuroma  اغلب در اثر اعمال فشار زیاد به ناحیه فور فوت در حال راه رفتن، ایستادن، دویدن و پریدن به وجود می آید. این وضعیت همچنین ممکن است به دلیل انتخاب کفش نامناسب باشد. کفش هایی با نوک تیز یا پاشنه بلند اغلب منجر به  این حالت می شوند. کفش های سفت و غیر قابل انعطاف نیز می توانند به اعصاب بین انگشتان فشار وارد کنند و باعث ناراحتی و درد زیاد شوند.


مرحله اول درمان  Morton's Neuroma انتخاب یک کفش مناسب است. کفشی با باکس انگشتان بلند و عریض برای درمان و تسکین درد مناسب است. مرحله بعدی درمان، استفاده از ارتوزهای طراحی شده با پد متاتارسال است. این پد در پشت ناحیه بال پا قرار گرفته تا فشار را کاهش داده و درد ناشی از عارضه را تسکین دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد