مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

تدوین لایحه‌ تسهیل ازدواج معلولان

رییس سازمان بهزیستی گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تا پیش از روز جهانی معلولان (13 آذرماه) به مجلس ارسال می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای خرید جهیزیه برای گروه‌های هدف این سازمان گفت: توجه به ازدواج معلولان و تسهیل این امر یکی از اهداف سازمان بهزیستی است.

همایون هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه کتاب زندگی اظهار کرد: جز وزارت آموزش و پرورش همه دستگاه‌ها در زمینه اجرای قانون سه درصد استخدام معلولان حمایت کامل را دارند و در استخدام اخیر وزارت نیرو نیز این امر محقق شده است و سهمیه استخدام سه درصدی معلولان پیش از انجام استخدام‌ها از سوی معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری به سازمان بهزیستی ابلاغ و از سوی ستاد مرکزی سازمان به استان‌ها ارسال می‌شود.

همایون هاشمی در ادامه تاکید کرد: با توجه به نرخ بروز و ظهور معلولیت، استخدام 3درصدی معلولان در لایحه بازنگری در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در این میان سعی شده است با اتخاذ رویکرد مشاوره پیش از ازدواج، معلولان را در جهت همسریابی مناسب سوق داد. چرا که مشاوره منطقی پیش از تشکیل خانواده برای یک معلول از ضروریات ایجاد آسایش و توانمندسازی وی است.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: ضروری است با همکاری دانشگاه‌ها در جهت فرهنگسازی ازدواج مناسب گام برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن تعداد زیادی از معلولان در سال گذشته افزود: این جشن در سال جاری نیز برگزار می‌شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به صحبت‌های غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی در زمینه تسهیل ازدواج معلولان گفت: در راستای صحبت‌های وی لایحه‌ای در راستای تسهیل‌ازدواج معلولان در سازمان بهزیستی تدوین می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در زمینه آموزش سبک زندگی در مهدکودک‌ها گفت: در این زمینه چالش خاصی نداریم و مهدهای کودک همکاری مناسبی دارند و در نخستین گام تولید محتوا شروع انجام می‌شود.

به گفته وی تولید محتوای مبتنی بر نگاه دینی یکی از ضروریات است.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از مجموعه کتاب‌های زندگی گفت: تولید محتوا در راستای سبک زندگی و آموزش مهارت‌های آن از اقدامات سازمان بهزیستی است و در این راستا مقرر شده است هر سه ماه یکبار پکیج کتاب – مجله برای استفاده مردم تولید شود.

بنا بر اظهارات هاشمی این کتابها رایگان و برای تمام مردم قابل استفاده است.

وی در ادامه تعداد کتب در دست انتشار سازمان بهزیستی را 120 جلد عنوان کرد و گفت: بیش از 50 درصد این کتابها مربوط به آموزش مهارتهای زندگی است.

هاشمی در ادامه با گلایه از مشکلات کاغذ برای چاپ این کتاب‌ها گفت: در آینده نزدیک کتابها را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهیم و در حال حاضر نیز به صورت رایگان در اختیار گروه‌های هدف از جمله مهدهای کودک قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با تشریح محتوای کتب منتشر شده در سازمان بهزیستی گفت: معرفی و ارائه الگوهای دینی، ارائه بحث‌های روانشناسی به خصوص روانشناسی مشاوره از جمله موارد شاخص کتب منتشر شده از سوی سازمان بهزیستی هستند.

وی در ادامه با تاکید بر بسط و گسترش آموزش مربیان مهدهای کودک گفت: مرکز آموزش مربیان مهد کودک چندی پیش در سازمان بهزیستی افتتاح شد و در دانشگاه علمی کاربردی علوم بهزیستی نیز رشته تربیت مربی مهدکودک آموزش داده می‌شود.

این مقام مسئول همچنین بر نقش کارشناسان سازمان بهزیستی در زمینه آموزش سبک‌های زندگی با توجه به تخصصشان تاکید کرد.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد