مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

تولد سالانه 1400 ناشنوای عمیق در کشور

معاون پیشگیری از معلولیت مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی، از نهایی شدن پروتکل بیمه مشاوره ژنتیک با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

وی در ادامه گفت: این پروتکل آماده است تا به شورای عالی بیمه ارائه شود که در صورت تصویب، وزارت بهداشت باید در برخی مشاوره‌های ژنتیک همکاری بسیار مناسبی داشته باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، مینو رفیعی در نشست «پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی و ژنتیک» به فعالیت‌های سازمان در مورد خدمات آزمایشگاهی و مشاوره ژنتیک اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت را مد نظر قرار داده است که بحث یارانه خدمات مشاوره ژنتیک و نیز کمک هزینه آزمایش‌های ژنتیک در این راستا قرار می‌گیرد.

معاون پیشگیری از معلولیت مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی در مورد مشاوره ژنتیک به شاخص پراکندگی و نیز پراکندگی آموزش‌ها توجه کرده است و امیدواریم بتوانیم حداقل یک مرکز در حداقل 50 درصد شهرستان‌های یک استان داشته باشیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، در ادامه این نشست اکبراوغلی متخصص مشاوره ژنتیک سازمان بهزیستی اعلام کرد: اگر هزینه ارائه خدمات و کل هزینه سالیانه که صرف یک معلول می‌شود را در نظر بگیریم و پرداخت کنیم، حداقل 12.5 برابر در هزینه‌های یک معلول صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 1400 ناشنوای عمیق در سال متولد می‌شوند، در مورد اجباری شدن مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، بیان کرد: ازدواج‌های فامیلی در کشور بسیار زیاد است و باید این مشاوره اجباری شود، چرا که خطر در ازدواج‌های فامیلی برای کودکان بسیار بیشتر از ازدواج‌ با افراد غریبه است.

اکبراوغلی در پایان این نشست به راه‌اندازی "شبکه مشاوره ژنتیک‌" از سال 76 خبر داد و گفت: این شبکه از 9 استان که شرایط بهتری داشتند، فعالیت خود را شروع کرد و باید با توجه با ایجاد بنیادها، این روند را روز به روز افزایش دهیم و به آن توجه کنیم.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد