مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

راه اندازی کلینیک فوق تخصصی توانبخشی

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از راه اندازی کلینیک فوق تخصصی توانبخشی در هفته آینده خبر داد و گفت: یکی از فعالیت های این مرکز ارائه خدمات مراقبتی به کم بینایان است.

یحیی سخنگویی درخصوص راه اندازی مرکز توانبخشی درتهران بیان کرد: هفته آینده بخش اول کلینیک فوق تخصصی توانبخشی "آرمان" در غرب تهران راه اندازی می شود.


وی ادامه داد: این کلینیک در بخش های کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی و سایر موارد توانبخشی آغاز به کار خواهد کرد و برخی از خدمات  آن به بخش خصوصی واگذار می شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در حال حاضر تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز توانبخشی برای این کلینیک خریداری شده و اعتبارات کافی نیز در این زمینه دیده شده است. همچنین ست درمانی کم بینایی ( لو ویژن ) نیز در این مرکز توانبخشی تامین شده است.

سخنگویی به اهمیت توجه به افراد کم بینا اشاره کرد و گفت: کم بینایان چنانچه تحت مراقبت های ویژه و رسیدگی قرار نداشته باشند، دچار نابینایی مطلق می شوند و از این رو بحث پیشگیری در خصوص آن ها بحث مهمی است و از این رو سازمان بهزیستی درصدد برآمده است بخش های خصوص بینایی سنجی را در زمینه حمایت و مراقبت از کم بینایان تحت آموزش خود درآورد تا کم بینایان بتوانندبا مراجعه به مراکز بینایی سنجی از خدماتی مشابه خدمات بهزیستی بهره مند شوند و تمامی آموزش ها به صورت رایگان در اختیار گروه های دست اندرکار بینایی سنجی در کشور قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: در همین راستا، اولین مرکز توانبخشی کم‌بینایان تا پایان سال جاری در تهران راه‌اندازی می‌شود که پس از آن برای راه‌اندازی این مراکز در تمامی استان‌ها اقدام می‌کنیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: حمایت مالی از کم بینایان در لایحه حمایت از حقوق معلولان تعریف شده است و  بر اساس تعاریف ارائه شده باید تحت حمایت های ویژه ای قرار بگیرند اما هزینه خدمات توانبخشی در کلینیک های خصوصی بر عهده شخص بوده و بهزیستی در این زمینه مسئولیتی ندارد.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد