www.physiotherapist.ir

دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي

فيزيوتراپيست هاي ايران جهت دريافت مدرك دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي به نقاط مختلف دنيا هجوم برده اند از آمريكا گرفته تا استرالياو  اسپانيا

سونامي بازگشت دارندگان مدرك دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي به ايران در راه است

بزودي منتظر انفجار خواهيم بود

واكنش وزارت بهداشت چه خواهد بود . سرمايه هاي مالي و انساني بشدت در حال خروج هستند. آيا در مقابل روند موجود در  دنيا باز ميتوان چشم را فرو بست و منكر شد.خط پايان نزديك است...

 

رئیس بیست و هفتمین همایش انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: موانع زیادی در مسیر تحصیل و ارتقاء دانش فیزیوتراپیست ها قرار دارد که این امر موجب شده است سالانه جمعیت کثیری از فعالان این رشته از کشور خارج شوند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر محمدعلی محسنی بندپی در نشست خبری بیست و هفتمین همایش انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: این همایش در صدد معرفی آخرین دستاوردهای محققان از سراسر جهان در این رشته است. وی افزود: شعار امسال کنگره حرکت برای زندگی است که به صورت مستقیم به سبک زندگی مدرن و روند تغییر بیماری های واگیر به غیرواگیر، سالمندی جمعیت و ضایعات حرکتی اشاره دارد. محسنی بندپی با بیان اینکه در این کنگره سعی کرده ایم تا با حفظ شاخص های زندگی سلامت بیشتری را برای بیماران ایجاد کنیم گفت: سبک زندگی مدرن به تهدیدی برای سلامت جسمی، حرکتی در سنین مختلف منجر شده است و شرایط فعلی حرکت را از فرد می گیرد به همین علت باید تدابیری اندیشیده شود که ضمن بهره گیری از خدمات تکنولوژی های مدرن سبک زندگی اصلاح شود. وی با اشاره به مشکلات پیش روی فارغ التحصیلان این رشته افزود: در هیچ جای دنیا دیگر لیسانس، فوق لیسانس و دکتری فیزیوتراپی نمی بینیم بلکه دکتری حرفه ای فیزیوتراپی با هدف ارتقاء دانش در متخصصین این رشته جایگزین مقاطع قبلی شده است اما این رشته در کشورمان با موانع زیادی مواجه است که مسیر تحصیل علم را برای علاقه مندان آن بسیار مشکل ساخته است. محسنی بندپی گفت: حتی در کشورهای مجاور ایران از جمله پاکستان، نظام آموزش عالی به گونه ای تغییر رویه داده است که از سال 2007 به بعد رشته فیزیوتراپی ارتقاء تحصیلی یافته و به هیچ عنوان دانشجوی لیسانس در این رشته پذیرش نمی کند. رئیس بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران افزود: اگر قرار است با پیشرفت های جهانی در این رشته همگام شویم باید شجاعت ایجاد برخی تغییرات را در نظام آموزشی و درمانی فراهم سازیم و اگر این مهم فراهم نشود شاهد خروج روزافزون نخبگان از کشور خواهیم بود. وی گفت: برای مقابله با حجم زیاد خروج نخبگان در شرایط فعلی انجمن سعی کرده است تا صلاحیت های دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد اما این راهکار مقابله با خروج نخبگان از کشور نیست و سیاستگزاران باید به فکر ایجاد دکتری حرفه ای و رفع موانع موجود برای ارتقاء علمی آموزشی این رشته باشند. بیست و هفتمین کنگره بین المللی فیزیوتراپی 15 تا 17 اردیبهشت درهتل المپیک تهران برگزار می شود.

اعزام دومین گروه دانشجویان دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی به پاکستان

  تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

حدود 15 نفر در امتحانات دکتری حرفه‌ای کشور پاکستان قبول و به عنوان دومین گروه به این کشور اعزام شدند. محمد اکبری، عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعزام دانشجویان دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی به پاکستان اظهار کرد: حدود 15 نفر در امتحانات دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی کشور پاکستان قبول و به عنوان دومین گروه به این کشور اعزام شدند. وی افزود: افراد اعزامی جدید در نوبت تحصیل دوره دکتری حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی در کشور پاکستان قرار داشتند. این افراد قرار بود اولین ترم سالجاری به ادامه تحصیل بپردازند. عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ادامه داد: باقی مانده افراد اعزامی به پاکستان برای ادامه تحصیل در رشته دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی تا پایان مرداد ماه سالجاری به این کشور خواهند رفت. اعزام این افراد حداکثر تا 29 مردادماه حتمی است. با رفتن این افراد تیم 15 نفره اعزامی به پاکستان تکمیل خواهد شد. اکبری تصریح کرد: اعزام دانشجو به پاکستان به منظور تحصیل در رشته دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در حالی انجام می‌شود، که انجمن فیزیوتراپی بارها امکانات کشور را برای برگزاری این دوره حداقل در شش تا هفت دانشگاه کشور با کیفیت عالی اعلام کرده است و برگزاری این دوره را در کشور از طریق وزارت بهداشت پیگیری می‌کند. وی با اشاره به امکانات برگزاری دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اظهار داشت: تخصص و زیر ساخت‌های کافی به منظور برگزاری دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در کشور وجود دارد. این امکانات در بیمارستان‌ها و به منظور انجام کار عملی نیز دیده می‌شود.

آموزش های مدون فارغ التحصیلان

امروز  آموزش دوره5 درای نیدلینگ به پایان رسید. این دوره آنقدر علمی و با قدرت انجام شد که شخصا باید اعتراف کنم نقطه ای بود که آموزش های  خارج از برنامه درسی از لحاظ علمی و محتوا از آموزش های کلاسی و آکادمیک پیشی گرفت . امید است روزی دانشگاهها از انجماد خارج شوند و به جای اینکه دانشجویان را در مقاطع تحصیلی یک تئوریسین محض بار بیاورند بروند بسوی کلینیسین شدن. جامعه درمانگر میخواهند نه دیکشنری های بی ارزش!!!!! بازی با لغات یا بیس های تئوری که به ندرت عمل گرا هستند

اطلاعیه مهم


از تمامی فیزیوتراپیستهای هم وطن در سراسر دنیا دعوت می شود ، تمامی شواهد و اطلاعات مربوط به دوره های دکترای حرفه ای فیزیوتراپی را در کشورهای مختلف به پست الکترونیکی  irandpt1392@yahoo.com  ارسال فرمایند . تهیه پاورپوینت ، کتاب ، مقاله ، کلیپ و محصولات رسانه ای دیگر هدف جمع آوری این این شواهد و مدارک می باشد .

دکتر شکوهی نمایندگان فیزیوتراپی را برای شرکت در کمیسیون تعرفه معرفی کرد


دکتر شکوهی نماینده ما در شورای عالی ، آقای دکتر امامی دبیر محترم انجمن فیزیوتراپی و همچنین

  آقای دکتر رجایی عضو کمیته فنی انجمن را برای شرکت در جلسه روز شنبه کمیسیون تعرفه

 نظام پزشکی به آقای دکترجهانگیری رییس کمیسیون معرفی کردند . به امید نتایج مطلوب و 

دستیابی فیزیوتراپی ایران به k داخلی

طوفان فیزیوتراپی در انگلیس - هدیه به طب فیزیکی ها

همچنان طوفان در فیزیوتراپی انگلیس

توصییه به یادگیری تمامی موارد تزریق ها توسط

 فیزیوتراپیست ها

http://www.csp.org.uk/news/2013/12/10/society-musculoskeletal-medicine-trains-overseas-physiotherapists-injection-therapy

Society of Musculoskeletal Medicine trains

 overseas physiotherapists in injection therapy

10 December 2013 - 4:51pm

The Society of Musculoskeletal Medicine (SOMM) trained physiotherapists from outside the UK in injection therapy for the first time in October, when it ran a three-day course in Trondheim, Norway.

injection-therapy-500x

Postgraduate students in Norway practising injection skills

This was attended by 30 physios and medics from across Scandinavia.

The society has been training UK physios and doctors in injection therapy skills since 2000 through an advanced programme, validated as part of the MSc in musculoskeletal medicine at Middlesex University London. This followed the CSP’s decision to expand the scope of physiotherapy to include injection therapy.

According to SOMM, other countries are now expanding the scope of physiotherapy, creating a ‘huge demand’ for established injection training courses.

Paul Hattam, SOMM injection therapy module leader, said: ‘There are not many injection therapy courses that combine an educational pathway with a clinically orientated training programme and it is seen as a robust course.’

Further courses are planned for the Norwegian capital of Oslo in April 2014.

‘Our goal is to take these courses to other EU countries as scope of practice is extended across the continent,’ he said.

تبریک

همكار تلاشگرمان دكتر فرجود شكوهي به عضويت كميسيون تخصصي مشورتي نظارت و ارزشيابي سازمان نظام پزشكي كل كشور منصوب شد

تبریک

دوست و همكار عزيزمان اقاي دكتر مهدي مداحي عضو كميسيون برنامه و بودجه سازمان نظام پزشكي شد . برای ایشان آرزوی موفقیت روزافزون در اعتلای رشته فیزیوتراپی را داریم .

انجمن فیزیوتراپی ایران-فیزیوتراپی ورزشی


سمپوزیوم کفش، ورزشکار و آسیب‌های ورزشی
نویسنده: فیزیوتراپیست عارف سعیدی - ۱۳٩٢/۱٠/٢٩
 
در گفتگو با مهر عنوان شد:
سمینار انجمن فیزیوتراپی ورزشی اسفندماه برگزار می‌شود
سمینار یک روزه انجمن فیزیوتراپی ورزش ایران  در تهران برگزار می‌‍شود.
 

به گزارش خبرنگار مهر، سمینار یک روزه انجمن فیزیوتراپی ورزشی ایران، با موضوع کفش، ورزشکار و آسیب‌های ورزشی اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود و مدعوین، مقالات خود را به این سمینار ارائه می‌کنند.

این سمینار با حضور فیزیوتراپیست‌های تمام رشته‌های ورزشی  برگزار می‌شود.

دکتر علیرضا شهاب نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ورزشی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص این همایش گفت: کسانیکه قصد حضور در این همایش را دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن فیزیوتراپی، اطلاعات کاملی را از این سمینار بدست آوردند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران خبر داد:


دکتر امامی گفت: اخیرا وزارت علوم و دانشگاه علمی کاربردی بدون اطلاع "وزارت بهداشت "مجوز‌هایی برای درمان صادر کرده‌اند که خارج ای حیطه‌کاری و تخصصی آن‌ها می‌باشد.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر امامی دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران در حاشیه کنفرانس خبری تازه‌های الکتروتراپی گفت:دخالت افراد غیر متخصص در حوزه‌ی درمان و سلامت افزایش پیدا کرده و این امر آسیب‌های جبران ناپذیری به عموم افراد جامعه وارد می‌آورد و ضرورت دارد در حداقل زمان به این موضوع از طرف ارگان‌های زیربط رسیدگی شود.

وی ادامه داد:5  سال است که درگیر پیگیری دکتری حرفه‌ای دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیوتراپی هستیم ولی متاسفانه به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم فقط به مرحله اول آن دست یافته‌ایم.
امامی افزود: ارتقا شغلی جامعه فیزیوتراپی از دیگر مشکلاتی است که این افراد با آن روبرو هستند که این امر برای قشر از پزشکان جامعه هنوز اجرا نشده است.

نبود پست سازمانی و هیات علمی بیمارستان‌ها از دیگر مشکلات این پزشکان است. فیزیوتراپپیست هایی که در بیمارستان‌ها استخدام می‌شوند، باید دارای پست سازمانی باشند، تا بتوانند در آن بیمارستان تشکیل گروه تخصصی دهند. همچنین حق فنی بخش فیزیوتراپی برای شخص پزشک فیزیوتراپی است و دیگران نباید به این حقوق تعرض کنند.

وی با بیان این‌که آرایشگا‌ه‌ها و باشگاه‌های ورزشی در دستگاه‌های فیزیوتراپی استفاده می‌کنند متذکر شد: استفاده از برخی دستگاه‌های درمانی فیزیوتراپی فقط در تخصص فیزیوتراپیست و الکتروتراپیست است و بدون حضور پزشک فیزیوتراپیست نباید از این دستگاه‌ها در مکان‌های ورزشی و آرایشی و... استفاده شود زیرا فقط فیزیوتراپیست است که علم استفاده صحیح از دستگاه‌ها را داراست.

وی در پایان اظهار داشت: تعرفه‌ها در بخش فیزیوتراپی بسیار پایین است و قبلا کارکرد فیزیوتراپی بر اساس ضریب K سنجیده می‌شد اما هم اکنون این ضریب در فیزیوتراپی تغییر یافته است.

فیزیوتراپی  رتبه پنجم در بین برترین مشاغل جهان 2014  


مشاغلی که در ادامه این مطلب برایتان معرفی کرده ایم، شغل هایی هستند که در بازه حدود سه سال (بین سال های 2010 تا 2013 میلادی)  رشد 7 تا 21 درصدی داشته اند. از این رو، پیش بینی می شود در سال 2014 میلادی، گرایش به این مشاغل افزایش بیابد و به برترین شغل های سال آینده تبدیل شوند.

1. برنامه‌نویس نرم‌افزار (اپلیکیشن و نرم‌افزارهای کامپیوتری)

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 104348 شغل بوده است. یعنی حدود 11 درصد رشد داشته است.

2. محقق و تحلیل‌گر بازار و متخصص بازاریابی

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 54979 شغل بوده است. یعنی حدود 14 درصد رشد داشته است.

3. متخصص آموزش و پرورش

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 18042 شغل بوده است. یعنی حدود 8 درصد رشد داشته است.

4. تحلیل‌گر مسایل اقتصادی

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 17060 شغل بوده است. یعنی حدود 7 درصد رشد داشته است.

5. فیزیوتراپیست

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 14011 شغل بوده است. یعنی حدود 7 درصد رشد داشته است.

6. برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده وب

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 13364 شغل بوده است. یعنی حدود 11 درصد رشد داشته است.

7. حسابرس

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 11897 شغل بوده است. یعنی حدود 10 درصد رشد داشته است.

8. مدیر و سرپرست پایگاه داده (دیتابیس)

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 11241 شغل بوده است. یعنی حدود 10 درصد رشد داشته است.

9. مجری برنامه‌ریز و برگزارکننده اجلاس و همایش ها

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 10867 شغل بوده است. یعنی حدود 14 درصد رشد داشته است.

10. مترجم و مفسر (مترجم شفاهی)

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 8377 شغل بوده است. یعنی حدود 14 درصد رشد داشته است.

11. مهندس صنایع نفتی

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 7158 شغل بوده است. یعنی حدود 21 درصد رشد داشته است.

12. تحلیل‌گر امنیت اطلاعات

در خلال سال های 2010 و 2013 تعداد مشاغل اضافه شده به این حوزه 5671 شغل بوده است. یعنی حدود 8 درصد رشد داشته است.

http://www.asriran.com/fa/news/312563/برترین-مشاغل-سال-2014-میلادی





رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران:


فیزیوتراپی عسلی است که هر زنبوری به آن مک می‌زند

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: نمی‌دانم فیزیوتراپی چه عسلی است که هر زنبوری به آن مک می‌زنند، از تربیت بدنی، توانبخشی، پزشکان عمومی و غیره. در مراجع تصمیم گیری نیز پزشکان درباره فیزیوتراپیستها تصمیم می گیرند.

خبرگزاری فارس: فیزیوتراپی عسلی است که هر زنبوری به آن مک می‌زند

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اسماعیل ابراهیمی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین‌المللی فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهارداشت: DPT یا دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی یکی از مسائلی است که انجمن فیزیوتراپی آن را دنبال می‌کند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: ما ادعا نکردیم که می‌خواهیم پزشک شویم چرا که در رشته خود آنقدر عمیق و هنرمند هستیم که می‌توانیم بهترین کارها را در حیطه رشته خود در جامعه و برای مردم ارائه دهیم.

ابراهیمی ادامه داد: متأسفانه جامعه پزشکی به طور اعم و تعدادی به طور اخص حتی با دانستن خدمات و آگاهی فیزیوتراپی‌ها، با خواسته ما مخالفت می‌کنند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: یکشنبه در شورای معین بودیم تا برای DPT تصمیم دیگری تعقیب کنیم اما دانشجو گرفته‌اند بدون آنکه برنامه مدون تدوین شده باشد.

ابراهیمی با انتقاد از جلسه شورای معین گفت: جلسه فحاشانه‌ای بود و از جامعه پزشکی و شورای معین که در سطح وزارتخانه بود، بعید بود.

وی به جلسه 22 اردیبهشت 88 اشاره داشت و گفت: در آن تاریخ ضرورت DPT ( دکترای فیزیوتراپی) را مصوب کردند اما تاکنون این برنامه اجرا نشده و عده‌ای دوستان می‌گویند ما هرچه می‌کشیم از فتنه 88 است و فتنه را همان روز 88.2.22 می‌دانند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: ما در DPT به دنبال ارتقای علمی و دانش فنی همکاران هستیم اما مطمئنیم که مقام محترم وزارت با دید بسیار روشن و آگاهی که دارد ان شاالله با ما مساعدت می‌کند.

وی به واحدهای درسی آماده شده برای DPT اشاره داشت و گفت: DPT در سطح یک پزشک عمومی است و پزشک عمومی در برنامه درسی خود 210 واحد دارد و ما 209 واحد را آماده کرده‌ایم.

ابراهیمی انتقاد کرد: ما در جامعه‌ای هستیم که می‌دانیم چه هستیم اما نمی‌خواهند بفهمند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: تک تک همکاران ما در نظام سلامت نشان داده‌اند که از بهترین‌ها هستند و انجمن ما هم از بهترین‌هاست و برد علمی ما نیز نیروهای بزرگی دارد و ما با وجود این همکاران مشکلات علمی نداریم و در منطقه سر هستیم اما کسی که باید حق را به ما بدهد، نمی‌دهد.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران اظهار امیدواری کرد که در دولت تدبیر و امید، تعرفه‌ها به روز شود و حق طبیعی و واقعی به فیزیوتراپیست‌ها داده شود و مشکلات چندین ساله و بیماری مزمن این رشته بهبود یابد.

وی از جلسه آتی شورای عالی اظهار نگرانی کرد و افزود: در اولین شورای عالی که با وزیر داشتیم من گله کردم که هیچ جا ما دیده نشدیم و در هیچ شورایی فییوتراپها نیستند، نه در شورای عالی، نه در شورای معین و نه در شورای گسترش و سیاست‌گذاری وزارت بهداشت.

دبیر بورد فیزیوتراپی وزارت بهداشت ادامه داد: بیش از 50 درصد جامعه پزشکی، غیر پزشک هستند اما کسانی که در این شوراها می‌خواهند راجع به رشته‌های غیر پزشکی تصمیم بگیرند آدم‌های پزشک هستند و دندانپزشکان و داروسازان نیز حضور دارند اما از رشته‌های توانبخشی و فیزیوتراپی کسی حضور ندارد.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: من نگران هستم در مورد تصمیمی که قرار است در مورد ما بگیرند و نگرانم که آیا تصمیمی که می‌گیرند می‌تواند مشکل و دغدغه ما را مرتفع سازد چرا که ترکیب شورای عالی به نفع فیزیوتراپیستها نیست مگر اینکه وزیر بایستد.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران به همکاران خود اشاره داشت و گفت: هرکسی می‌تواند حرکت کند و ما مسئول سیاستگذاری رشته خود برای آینده هستیم، ما باید برنامه‌ریزی کنیم و نباید شرایط موجود را حفظ کنیم.

وی به هجمه رشته‌های دیگر بر فیزیوتراپی اشاره داشت و انتقاد کرد: نمی‌دانم فیزیوتراپی چه عسلی است که هر زنبوری به آن مک می‌زند، از تربیت بدنی، توانبخشی، پزشکان عمومی و غیره . ما در چند جبهه می‌توانیم بجنگیم و از حق و حقوق خود دفاع کنیم.

دبیر بورد فیزیوتراپی وزارت بهداشت به رشته جدید توانبخشی و فیزیوتراپی ورزش در دانشگاه علمی کاربردی قم اشاره کرد و گفت: به ما اجازه نمی‌دهند دکتری حرفه‌ای را راه بیندازیم اما رشته‌های دیگر در دانشگاه‌های دیگر برپا می‌کنند که ما به وزارت بهداشت شکایت کرده‌ایم.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: در اردبیل در فدراسیون فدارسیون پزشکی ورزشی، یک فوق دیپلم کار فیزیوتراپی انجام می‌دهد که رشته مرتبط او نیست و این کار خلاف قانون است و این کار وظیفه وزارت بهداشت و درمان است که نظارت کند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: ما هیچی نداریم، حداقل فیزیوتراپیست‌ها با هم همکاری داشته باشند تا بتوانند به مردم درست خدمت کنند تا مردم شاکی ما نباشند و بیمه سلامت هم حقوق فیزیوتراپیستها را درست و کافی پرداخت کند.

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921004000384

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران:



فیزیوتراپی امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: فیزیوتراپی امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست و 50 درصد وابسته به دست و هنرهای دستی فیزیوتراپیست‌ها.

خبرگزاری فارس: فیزیوتراپی امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست

اسماعیل ابراهیمی در حاشیه مراسم افتتاحیه چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین‌المللی فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با فارس به چالش‌های پیش رو در فیزیوتراپی اشاره داشت و گفت: یکی از مهمترین چالش‌های فیزیوتراپی تعرفه‌های آن است که نه به روز است نه واقعی.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران اظهار داشت: فیزیوتراپیست‌ها وابستگی زیادی به خرید دستگاه‌های مختلف خارجی و داخلی دارند و به روز نبودن تعرفه‌ها آنها را دچار مشکل کرده است که به دنبال آن ما از شورای عالی نظام پزشکی، وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی، و بیمه سلامت ایرانیان انتظار داریم که تعرفه‌ها را به میزان واقعی آن تبدیل کنم چرا که این امر هم به نفع مردم است و هم به نفع فیزیوتراپی‌ها.

دبیر برد فیزیوتراپی وزارت بهداشت اظهار داشت: اگر تعرفه‌ها به روز باشد مردم سرویس بهتری دریافت می‌کنند و فیزیوتراپیست‌ها با جان و دل کار کرده و دچار مشکلات اقتصادی مثل حداقل‌ها نمی‌شوند.

ابراهیمی ادامه داد: فیزیوتراپی امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست و 50 درصد وابسته به دست و هنرهای دستی فیزیوتراپیست‌ها.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران به مشکل دیگر فیزیوتراپیست‌ها اشاره داشت و گفت: عمده همکاران ما در مقطع کارشناسی هستند و این دوره کوتاه کارشناسی نمی‌تواند همه نیازهای علمی و دانش فنی فیزیوتراپیست‌ها را تامین کند.

وی افزود: ما باید مثل همه دنیا از جمله آمریکا و کشورهای منطقه اقدام به راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای کنیم تا با این کار به ارتقای سطح علمی همکاران کمک کنیم.

فیزیوتراپی امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست و 50 درصد وابسته به دست و هنرهای دستی فیزیوتراپیست‌ها گفت: از سال 1388 ضرورت این کار مصوب شد اما هنوز اجرایی نشده و فقط امسال ما در سطح کارشناسی ارشد دکتری حرفه‌ای 10 الی 15 نفر در یک دانشگاه پذیرش داشتیم اما هنوز برنامه آموزشی‌شان در شورای عالی مصوب نشده است.

ابراهیمی با انتقاد از اینکه دولت‌ها آمدند و رفتند و فقط قول دادند، گفت: متاسفانه هیچ کدام از قول‌هایی که دادند اجرایی نشد و ما از دولت تدبیر و امید و مقام عالی وزارت بهداشت انتظار داریم که برای ارتقاء فیزیوتراپیست‌ها به دکتری حرفه‌ای در شورای عالی ما را مورد عنایت قرار داده و در اجرا و تصویب این کار مار ا کمک کند.

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921004000082


لزوم بیداری کل جامعه فیزیوتراپی

اینبار تابوتی که برای جامعه فیزیوتراپی آماده کرده اند دوخوابه است . دیگر بحث آکادمیک و کلینیسین مطرح نیست.دشمنان رشته فیزیوتراپی چون در بحث علمی خود را ضعیف دیده اند و توان رقابت علمی حتی با کارشناسان فیزیوتراپی را ندارند به تخریب روی آورده اند.اساتید دانشجویان و کلینیک داران  ، دوباره تکرار میکنم رشته شما مانند ناموستان است . حال تصمیم باشماست.

فیزیوتراپیست محمد رسولی

نامه فیزیوتراپیست محمد رسولی


ریاست انجمن فیزیوتراپی شعبه تهران


+

فیزیوتراپی بصورت mp3


فیزیوتراپی دردو واحد نه چهار سال نه شش سال نه ده سال !!!!!

http://scu.ac.ir/_Physical/documents/doros%20karshenasi.pdf

قابل توجه آقایان پر ادعا


لیست دروس آموزشی دوره دکتری تخصصی آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی و پیشنهاد پذیرش دانشجو برای این گرایش، توسط دانشکده تربیت‌بدنی به شورای برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی انجام شده و مورد موافقت قرار گرفته است که مقدمات برای تکمیل اساتید و سایر ملزومات نظیر آزمایشگاه و کتب درسی انجام گرفته است. دروسی که برای این دوره در نظر گرفته شده شامل موارد زیر است که به صورت دروس اصلی و اختیاری و به میزان جمعاً 18 واحد باید توسط دانشجویان انتخاب و گذرانده شود.
1- پاتو فیزیولوژی دستگاه عصبی- عضلانی
2- بیو مکانیک آسیب‌های ورزشی ستون فقرات
3- حرکات اصلاحی پیشرفته
4- آزمایشگاه حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی ورزشی
5- تربیت‌بدنی معلولین
6- فیزیوتراپی و نوتوانی ورزشی
7- آب درمانی
8- الکترو مایوگرافی
9- ارزیابی آسیب‌های ورزشی
10- آنتروپومتری
11- ماساژ درمانی
12- روش تحقیق
13- روشهای آماری پیشرفته

در پایان دوره دکترا دانش آموختگان این گرایش بایستی تواناییهای زیر را داشته باشند.
1- انجام پژوهش در زمینه آسیب‌های ورزشی، ورزشهای اصلاحی و درمانی و ورزش معلولین.
2- تدریس دروس آسیب‌شناسی ورزشی، ورزش معلولین، بهداشت ورزش، حرکات اصلاحی، حرکت درمانی و ناتوانی ورزشی.
3- راهنمایی و برنامه‌ریزی جهت استفاده از ورزش در حفظ سلامت عمومی و پیشگیری و کمک به درمان بیماریها از طریق حرکات ویژه درمانی همچنین پیشگیری و رفع ناهنجاریهای اسکلتی- عضلانی از طریق حرکات اصلاحی.

اینم یکی دیگر از نتایج شاهکاری دانشگاههای ما - تاسف

دانشکده توانبخشی گروه کاردرمانی
نام درس : کاردرمانی دربیماریهای جسمانی 1 تعداد واحد : 1 واحد نظري- 1 واحد عملی

هدف کلی :
آشنایی با انواع تجهیزات و مدالیته های فیزیکی ...
اهداف اختصاصی :
- دانشجو باید بتواند :
چگونگی آماده سازی تجهیزات و مدالیته های فیزیکی را تشریح کند.
مدالیته های گرمایی سطحی و عمقی را نام ببرد ، توضیح دهد و کاربا آنها را نشان دهد.
کاربردهای تکنیکی مدالیته های الکتروتراپی را نام ببرد.
کاربا انواع مدالیته های الکتروتراپی را تشریح کند و چگونگی انجام آنها را نشان دهد.
چگونگی اثردستگاههای بیوفیدبک را تشریح کند.
ملاحظات و هشدارهای استفاده ازمدالیته های فیزیکی را نام برده و تشریح کند.
کاربا دستگاههای مختلف را بصورت عملی نشان دهد.