ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
هفته چهارم سپتامبر، هفته جهانی ناشنوایان نام دارد و در سراسر دنیا به مناسبت بزرگداشت ناشنوایان مراسمی برگزار میشود.
به نقل از فدراسیون جهانی ناشنوایان هدف از این جشن، ترفیع فرهنگ ناشنوایان، دانستههایی از زبان علم و اشاره، آگاهی مقامات و سیاستمداران جامعه شنوا و همچنین عموم مردم از دستاوردهای این قشر و مشکلاتی که جامعه ناشنوایان با آنها روبرو هستند، میباشد.
موارد زیر از اهداف برجسته این گردهمایی و بزرگداشت است که از سوی انجمن بینالمللی ناشنوایان و با همکاری فدراسیون اتحادیههای ناشنوایان و همچنین اتحادیه اروپایی ناشنوایان برگزار میگردد:
▪ شناسایی ناشنوایان در جامعه
▪ ختصاص مساعدتهایی به عنوان امتیاز به جامعه ناشنوایان با کمک سازمانها و مؤسسات مربوطه
▪ ارایه امکانات رایگان برای این قشر
▪ آگاهی عموم مردم نسبت به خطراتی که این قشر را تهدید میکند از طریق پوستر، جزوه، اعلامیه، سمینارهای مفید و نصب علائم.
▪ اولین معلم گلهای خاموش در ایران
جبار باغچهبان (عسکرزاده) یکی از خادمان پرتلاش فرهنگ ایران و به معنی واقعی کلمه معلم بود. زندهیاد باغچهبان در سال ۱۲۹۸شمسی آموزگاری را در دبستان احمدیه مرند آذربایجان آغاز کرد.
وی مؤسس اولین کودکستان (باغچه اطفال) در تبریز بود. باغچهبان را باید اولین کسی دانست که در ایران، آموزش سمعی بصری را به دستگاه آموزشی کشور وارد کرد.
باغچهبان برای اولینبار به فکر تعلیم و تربیت کودکان ناشنوا افتاد. در ابتدای کار همه او را مورد تمسخر قرارمیدادند، اما وی طی یک سال موفق شد به سه کودک ناشنوا خواندن و نوشتن بیاموزد. شادروان باغچهبان فعالیت آموزشی خود را در شهر شیراز به مدت ۶ سال و بعد از آن در تهران ادامه داد.
وی نخستین دبستان ناشنوایان را در چهارراه حسنآباد در خانهای محقر تأسیس کرد و روش آموزش الفبای دستی را اختراع کرد. همچنین در حین تعلیم و تربیت به روش دیگری دستیافت که امروزه آن روش به نام روش ترکیبی معروف است و با گذشت این همه سال به عنوان مترقیترین روش در مدارس سراسر کشور استفاده میشود.
باغچهبان کتب مختلفی از جمله: کتابهای کودکان (بابا برفی…)، کتاب حساب ویژه و کتاب آموزش کر و لالها به رشته تحریر در آورده است.
کشفیات جبار باغچهبان عبارتند از:
▪ روش شفاهی در تعلیم ناشنوایان
▪ اختراع گوشی استخوانی یا تلفن گنگ
▪ کشف خواص صوتها و تقسیم بندی آنها
▪ تهیه وسایل مختلف بصری برای تدریس ناشنوایان
▪ اختراع گاه نما و ...
این مرد شریف، معلم دلسوز و مهربان، سرانجام در روز چهارم آذر ماه ۱۳۴۵، در سن ۸۲ سالگی دیده از جهان فرو بست. در گیلان هر ساله یادبودی در همین روز برای این معلم بزرگ با حضور ناشنوایان موفق و معلمین زحمتکش که ادامه دهندگان راه و منش آن بزرگوار هستند، برگزار میشود.
هنوز فعالیت علمی به صورت کار تحقیقی دارید؟
تا به حال در کنگره کاردرمانی فعالیت داشتید؟
سلام
بله، فعلا مشغول کارهای تحقیقاتی هستم و کار کلینیکال نمی کنم
کنگره کاردرمانی خیر، فیلد اصلی من ارتز پروتزه
سلام جناب راشدی
به شما تبریک می گویم وبلاگ بسیار پرمحتوایی دارید.من فرهادی دانشجوی مدیریت توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و معاون توانبشی بهزیستی استان بوشهر هستم.امیدوارم حضور روزانه ومستمر شما در دنیای مجازی شاهد باشم.
یا حق تابعد
سلام
خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم
ایام به کام
پاسخ:
سلام
موافقم رفیق
زنده باشید.
سلام
وبلاگ شما لینک گردید.
موفق و سلامت باشید.
سلام آقای راشدی عزیز
ممنون از اطلاع رسانی خوبتون
سلام خوبی میشه به من یه کمک کنی باورکن ازبس به این اون رو زدم وسوال کردم وکسی جواب درست نداد دیگه خسته شدم از بچه های مددکاری که تو خوابگاه تون هستند بپرسی چه کتاب تست های روخوندن ممنون
سلام جناب راشدی
ممنون که به من سر زدین
شمارو لینک کردم
ممنون از شما
بازم به من سر بزنید
سلام همکار گرامی!!!!
خوشحال میشم همیشه با دست پر یایید