مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

تدوین آیین‌نامه ویژه دانشجویان معلول

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تدوین آیین‌نامه‌ای برای دانشجویان معلول خبر داد.

مرتضی زرینه‌زاد با بیان این خبر اظهار داشت: این آئین‌نامه با کمک خود دانشجویان تنظیم و برای وزیر علوم ارسال می‌شود. ضمن اینکه برای انواع معلولیت‌ها پیشنهاد ایجاد یک دفتر در وزارتخانه به عنوان مشاور وزیر داده شده است.

وی ادامه داد: برای تدوین این آئین‌نامه تیمی از دانشجویان جانباز، نابینا و انجمن معلولان دانشگاه به صندوق رفاه دانشجویی کمک کردند تا تمام نیازهایشان شناسایی شود.

زرینه‌زاد با اشاره به شناسایی نیازهای دانشجویان معلول بعد از دسته‌بندی آنها افزود:قصد داریم اطلاعات دانشجویان معلول را بسته به نوع نیاز و نوع معاونت، برای وزیر علوم ارسال کنیم تا بررسی لازم صورت گیرد تا هر جا تشخیص داده شد، تصمیم لازم برای عملیاتی کردن آن صادر شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در رابطه با بحث مبلغ وام به دانشجویان معلول اظهار داشت: بحث مبلغ نیست بلکه ساختار مهم است. ما برای انواع معلولیت‌ها پیشنهاد ایجاد یک دفتر را در وزارتخانه به عنوان مشاور وزیر داده‌ایم.

وی اضافه کرد: در همین راستا در هر دانشگاه یک دانشجوی معلول را به عنوان مشاور انتخاب می‌کنیم تا نیازهای دانشجویان معلول را به ما اطلاع دهد.

زرینه‌زاد اظهار داشت: دفتر مرکزی این آمارها را گردآوری می‌کند، پراکندگی نیازها را می‌سنجد و اجرای آنها را پیگیری می‌کند. وی افزود:در این آیین‌نامه نیازهای دانشجویان معلول در حوزه‌های مختلف آورده شده به عنوان مثال در حوزه آموزش نیازهای دانشجویان معلول در آزمون‌ها دیده شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: در اصل این آیین‌نامه طبقه‌بندی نیازهای دانشجویان معلول است که نهایی شده و وزیر علوم باید آن را بررسی کرده و تصمیم‌گیری کند.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد