مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

چهارمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی

چهارمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی، یکم لغایت سوم اسفند ماه در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، برگزار می شود.

به همراه دوست خوبم آقای مهندس فلاح یه مقاله با عنوان درمان ارتزی در آسیب های اسکلتی-عضلانی برای ارائه داریم، که خلاصه اش برای دانلود موجوده.


" درمان ارتزی در آسیب های اسکلتی-عضلانی "



اقتصاد خرد و کلان

ارائه همکلاس خوبم خانم جعفری با عنوان "اقتصاد خرد و کلان"

  

" اقتصاد خرد و کلان "

هدف

قدم برداشتن در جهت رسیدن به هدف، نشانی از  پویاییست. ولی رسیدن به آن، ایستایی و عدم تحرک ایجاد می کند. پس چه بهتر که اگر به اهداف خود رسیدیم، هدفی بزرگتر برگزینیم، تا درجا نزنیم.

فرصتی برای تازه شدن

" فرصتی برای تازه شدن " 

 

با تشکر از زحمات خانم مهندس جهت ساخت قالب جدید

دانسته ها

آنچه را که ما نمی دانیم موجب درد سر و گرفتاری ما نخواهد شد، بلکه دردسرها از دانسته ها سر چشمه می گیرند.


دبلیو راجرز

کنگره بین المللی ارتز و پروتز (۲۰۱۰ ) - لایپزیک آلمان

کنگره بین المللی ارتز پروتز، اردیبهشت ماه سال آینده در لایپزیک آلمان برگزار می شود.

از 49 کشور، 600 مقاله به کنگره ارسال شده، که 240 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر برگزیده شده است.

به همراه دوست و همکار خوبم آقای مهندس فلاحیان یه مقاله ارسال کردیم که به صورت سخنرانی پذیرفته شد و "13 می" توسط ایشان ارائه خواهد شد.

An Introduction to Methods used for Assessing the Socket Fit in Above Knee, ‎Below Knee and Knee Disarticulation Prostheses

58 درصد معلولان زیر پوشش بهزیستی هستند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: از یک میلیون و 200 هزار معلول شناسایی شده در کشور 58 درصد این افراد زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

کاظم نظم‌ده عصر امروز در بازدید از نخستین مرکز جامع علمی کاربردی بهزیستی مازندران در روستای بالالموک قائمشهر در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه 700 هزار معلول در کشور زیر پوشش بهزیستی قرار دارند، افزود: از این تعداد 230 هزار نفر مستمری می‌گیرند.

ادامه مطلب ...

معلولیت محرومیت نیست

پشت نویسی بلیط اتوبوسرانی تهران  

60 تا 70 درصد معلولیت‌ها قابل پیشگیری اند

مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام این که حدود 50 درصد از موارد عقب‌ماندگی‌های ذهنی علل ژنتیکی دارد، گفت: این در حالیست که با مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و قبل از بارداری، می‌توان آمار معلولیت در کشور را کاهش داد.

دکتر زهرا نوع‌پرست با بیان این که بر اساس آمار 60 تا 70 درصد معلولیت‌ها قابل پیشگیری هستند، گفت: تولد هر نوزاد معلول هزینه بسیاری بر خانواده و جامعه تحمیل می‌کند که در مقابل هزینه مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک بسیار ناچیز است.

ادامه مطلب ...

سمینار آشنایی با سندرم داون

سمینار آشنایی با سندروم داون، در تاریخ 2 و 3 اسفندماه سال جاری توسّط معاونت پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی برگزار می گردد.

آدرس دبیرخانه: تهران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال.

ایمیل سمینار: syndrome@uswr.ac.ir

تفکر

اگر دیگران نیز مثل شما فکر کنند در حقیقت هیچ کس فکر نمی کند.


دیوید اندرسون

لزوم شناسایی سریع کودکان اوتیسمی

هر خانواده‌ای که کودک اوتیسمی دارد، از یک استعداد بالقوه برای مبتلا شدن به اوتیسم برخوردار است. وجود حتی یک کودک مبتلا به اختلال اوتیسم ، خانواده‌ هارا به طور فزاینده‌ای به آسیب اجتماعی دست به گریبان می‌کند.

رئیس ستاد ساماندهی بیماران روانی و مزمن سازمان بهزیستی کشور گفت:‌متاسفانه شناسایی کودکان اوتیسمی در ایران تا 6ـ7 سالگی به تاخیر می‌افتد در حالی که در حال حاضر تست‌هایی در دنیا وجود دارد که کودک اوتیسمی را از همان سال اول شناسایی می‌کنند.

ادامه مطلب ...

رسانه و معلولیت

کتاب رسانه و معلولیت از انتشارات سازمان بهزیستی کشور:  

* دانلود *  

 

علوم شناختی

چند وقت پیش تو سایت پژوهشکده علوم شناختی یه مقاله با عنوان معرفی علوم شناختی دیدم که خیلی جالب بود. ارزش دانلود کردن و خوندن رو داره.

" معرفی علوم شناختی "