مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

مناسب سازی هتل های تهران برای استفاده جانبازان و معلولان

مدیر کل معماری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از مناسب سازی 20 هتل تهران برای استفاده جانبازان و معلولان جسمی و حرکتی در آینده نزدیک خبر داد.

سیدصباح الدین متقی با بیان این مطلب گفت:‌ برای مناسب سازی هتل ها برای جانبازان، معلولان، نابینایان و ناشنوایان ‌با اتحادیه هتل داران هماهنگی هایی صورت گرفته است و به زودی 20 هتل در تهران که امکان بیشتری برای مناسب سازی آن ها فراهم است و کمتر از 10 درصد تا رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه فاصله دارند، ‌بازدید و ارزیابی می شوند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه ‌اظهار کرد‌: برای ساخت هتل ها نیز صدور پروانه مشروط برمناسب سازی همه امکانات هتل مانند سرویس بهداشتی،‌ امکانات تلفن، ‌راهرو و سایر فضاهاست.

به گزارش CHN ، متقی با بیان اینکه در آینده نزدیک همه هتل های تهران از حداقل امکانات مناسب سازی بهره مند می شوند، ‌خاطر نشان کرد: استاندارد ضوابط و مقررات ساخت و ساز هتل ها نیز در دست بررسی است و امیدواریم تا پایان امسال به جمع بندی نهایی برسد.

به گفته وی مقرر شده است تا سیاست های تشویقی برای مالکان هتل هایی که موضوعات مناسب سازی را رعایت می کنند، ‌درنظر گرفته شود.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: تاکنون قوانین و مقررات جامعی درمورد احداث هتل ها وجود نداشته است و هتل های فعلی از لحاظ ساخت و ساز و به وی‍ژه دارا بودن امکانات برای قشرهای کم توان، با استانداردهای بین المللی فاصله زیادی دارند.


منبع: سایت معلولین ایران


نظرات 2 + ارسال نظر
نرگس دوشنبه 16 شهریور 1388 ساعت 12:48 ب.ظ http://nargesa.blogfa.com

سلام آقای راشدی
ممنون از حضور و پیشنهادتون
بله حتما موافق هستم
مطالعه مختصری از وبلاگتون داشتم بنظرم برای من و دوستان خوب و قابل استفاده هست
در رابطه با موضوع مناسب سازی هتلها هم این کار وقتی فایده داره که در سراسر ایران انجام بشه که معلولانی هم که از تهران به شهرستانها میرن بتونن از امکانات مناسب سازی شده اماکن استفاده کنن.
به امید آن روز که در همه جا حقوق معلولین کاملا رعایت بشه

جواد سه‌شنبه 23 شهریور 1389 ساعت 09:32 ب.ظ

با سلام آقای راشدی
سپاسگزارم از توجه جناب عالی و زحماتتون امیدواذم در جامعه با توجه به این مسائله که شاءن انسانیت رنگ باخته
باشند افرادی که توجه به معلولین وجانبازها داشته باشند این امر بسیار قابل تحصین است امیدوارم نیازهای معلولین مرتفع گردد .
لازم بذکر است که با توجه به بهای نرخ هتلها در تهران و شهرستانها برای معلولین امکان سفر و دسترسی به هتلها فراهم نیست . اگر در بهای قیمت هتلها برای جانبازان و معلولین توجهی خاص صورت پذیرد . شاید امیدی برای این دسته از عزیزان که از سفر در طول سال محروم گشته اند . و در بستر بسر میبرند
امیدی برای زندگی وجود داشته باشد . با سپاس فراوان از شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد