مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

جامعه امروز ایران به سمت سالمندی پیش می‌رود

معاون سازمان بهزیستی کشور گفت: کارایی و اثر ورزش در کودکان و سالمندان خیلی بیشتر از جوانان و نوجوانان است، ولی متاسفانه از این اثر غفلت کرده‌ایم.

کاظم نظم‌ده در کنگره کودک، سلامت و ورزش با بیان این که 10 درصد از جمعیت جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند، بر لزوم توجه ویژه متولیان به این قشر از جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات معلولیت بحث مداخله نکردن آن‌ها در چرخه توسعه است.

وی افزود: اگر در ارتقای سلامت معلولان مداخله نکنیم 10 درصد از جامعه از چرخه توسعه خارج می‌شوند و سایران باید تلاش کنند که آن‌ها زندگی عادی داشته باشند.

وی با تاکید بر تاثیر ورزش در پیشگیری از معلولیت یا تشدید برخی از معلولیت‌ها گفت: اثرات اجتماعی و اقتصادی ورزش برای معلولان چندین برابر سایر افراد است.

نظم‌ده حل مسایل و مشکلات اجتماعی را یکی از اثرات مثبت ورزش عنوان کرد و افزود: فرد معلول از تلفیق و سازگاری با جامعه باز می‌ماند و ورزش می‌تواند نقش موثری در حل این مشکل داشته باشد.

وی ادامه داد: ورزش می‌تواند از صرف هزینه‌های بسیاری که معلولان بر خانواده و جامعه تحمیل می‌کنند، پیشگیری کند.

وی افزود: جامعه امروز ایران به سمت سالمندی پیش می‌رود، لذا باید برنامه‌ای برای ساماندهی این افراد داشته باشیم و ورزش را در این برنامه‌ها قرار دهیم.

معاون سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود 150 هزار بیمار روانی مزمن شناسایی شده در کشور گفت: مسلما شمار بیماران روانی در کشور بیشتر از این میزان است.

وی با بیان این که 50 درصد این بیماران ساماندهی شده‌اند، ادامه داد: استفاده از ورزش‌های مفرح برای تشویق این بیماران به همکاری در برنامه‌های توان‌بخشی و بازگشت به جامعه می‌تواند مفید باشد.

وی اصلاح وضعیت بدن، پرورش استعدادها، پر کردن اوقات فراغت و رشد مهارت‌ها در اعمال حرکتی پایه را از اهداف کار توان‌بخشی معلولان ذکر کرد و افزود: ارتقای استقلال فردی معلولان در انجام کارهای روزمره‌شان بسیار مورد تایید است.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 2 + ارسال نظر
پسر فیزیوتراپ سه‌شنبه 12 آبان 1388 ساعت 04:24 ب.ظ http://ptboy.iranblog.com/

سلام دوست عزیز.منم خوشحال میشم باهات تبدل لینک کنم.به همین خاطر لینکت کردم.امیدوارم موفق باشی

خانم حسابدار چهارشنبه 13 آبان 1388 ساعت 08:39 ب.ظ http://mohandesoo.iranblog.com

این روزها همه به وبلاگ مـــــن سر میزنند شما چطور؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد