مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

آسیب اجتماعی، واقعیت تلخ جامعه

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور در مراسم افتتاح اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان ابهر گفت: اگر بخواهیم با آسیب اجتماعی مبارزه کنیم باید با واقعیت و حقیقت موجود در جامعه با واقع بینی برخورد کنیم.

حسن موسوی چلک افزود: در تحکیم بنیان خانواده آیات زیادی در قرآن کریم ذکر شده و همچنین در اصل 10 قانون اساسی نیز بر تحکیم بنیان خانواده تأکید گردیده و این در حالی است که آمار 6 ماهه اول ازدواج در سال 88 در مقایسه باهمین زمان در سال 87 گویای این موضوع است که شاخص ازدواج 4 و دو دهم درصد رشد منفی داشته است.

وی با اشاره به رشد 16/3 درصدی طلاق در 6 ماهه اول سال 88 در مقایسه باهمین زمان در سال گذشته اعلام نمود که فرهنگ گفتگو در خانواده بسیار کم شده و به 15 دقیقه در روز کاهش یافته است.

وی با تأکید بر رشد و توجه دولت در سالهای اخیر به آسیب های اجتماعی اجتماعی ابزار داشت: آسیب های اجتماعی واقعیت تلخ جامعه است و اگر بتوانیم روند رو به رشد آن را کنترل نمائیم در شرایط کنونی اقدام بزرگی انجام داده ایم.

موسوی چلک خاطرنشان کرد نرخ تورم هر سه ماه یکبار اعلام می شود اما شاخص های اجتماعی هرگز اعلام نمی شود و گاه توسعه عمرانی و افزایش تعداد خیابانهای ما از توسعه اجتماعی مهم تر هستند.

وی افزود: آمار رسمی ما در حوزه اجتماعی کمتر از آمار واقعی است چون سیستم ثبت آمار در این زمینه نداریم و مراجعین به نیروی انتظامی و بهزیستی تنها نمونه آماری ما هستند در صورتی که بسیاری از آسیب دیدگان اجتماعی هرگز به این دو مرکز مراجعه نمی کنند.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کشور با اشاره به افتتاح خدمات سیار اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی شهرستان ابهر تصریح نمود: موفقیت یا عدم موفقیت اورژانس مرهون همه سازمانهاست نه فقط بهزیستی.
 
وی افزود: در فعالیت های اجتماعی باید از اتمام ظرفیت ها مانند رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات، مدرسان و ... استفاده نمود.

وی افزایش سرمایه اجتماعی را در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مؤثر دانست و تأکید نمود: در گذشته پدربزرگها و مادربزرگ ها کودکان را با هویت دینی آشنا می کردند و غم همسایه غم و شادی همه بود و مشارکت اجتماعی در جامعه بیشتر خود را به رخ می کشید و این امر موجب بالارفتن سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب اجتماعی می شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه برنامه ریزی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی باید بصورت منطقه ای و بومی عمل کرد و به همین دلیل امروز همه استانها سند کنترل آسیب های اجتماعی دارند.

وی گفت: 21 دستگاه در حوزه آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند که هیچکدام بصورت جدی پاسخگوی افزایش آسیب های اجتماعی نیستند.

وی در پایان یادرآورشد: اورژانس اجتماعی برای پر کردن فاصله بین خانه و کلانتری ایجاد شده است و باید به خاطر سپرد که مداخلات روانی و اجتماعی را قبل از مداخلات قضائی انجام داد.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 3 + ارسال نظر
محیا چهارشنبه 4 آذر 1388 ساعت 12:58 ق.ظ http://www.mahayaaa.blogfa.com/

سلام
بروزم ...خوشحال میشم قدم رنجه کنید و بنده از نظر ارزشمندتون بهرمند کنید

همراهان فردا جمعه 6 آذر 1388 ساعت 12:04 ق.ظ http://www.hamrahanefarda.blogfa.com

همراهان فردا جمعه 6 آذر 1388 ساعت 12:06 ق.ظ http://www.hamrahanefarda.blogfa.com

سلام،
لینک وبلاگ شما ثبت شد. لطفاً در صورت امکان اطلاعیه سمینار درمان فلج مغزی را در وبلاگ خود درج کنید.
با تشکر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد