مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

58 درصد معلولان زیر پوشش بهزیستی هستند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: از یک میلیون و 200 هزار معلول شناسایی شده در کشور 58 درصد این افراد زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

کاظم نظم‌ده عصر امروز در بازدید از نخستین مرکز جامع علمی کاربردی بهزیستی مازندران در روستای بالالموک قائمشهر در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه 700 هزار معلول در کشور زیر پوشش بهزیستی قرار دارند، افزود: از این تعداد 230 هزار نفر مستمری می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بقیه معلولان زیر پوشش از طریق خدمات تخصصی حمایت می‌شوند، گفت: بیش از 70 هزار نفر از معلولان شناسایی شده در کشور، در مراکز شبانه روزی نگهداری و یا از خدمات در منزل استفاده می‌کنند.

نظم‌ده با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 600 نفر از دانشجویان معلول در کشور از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند، تصریح کرد: همچنین بر اساس برنامه جهانی بیش از 240 هزار معلول در روستاهای کشور شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 400 هزار معلول در روستاهای کشور بر اساس این برنامه جهانی شناسایی شوند.

معاون بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه چهارم توسعه ‌باید 15 هزار بیمار روانی مزمن در کشور شناسایی می‌شد، خاطرنشان کرد: بهزیستی کشور با بیش از 200 برابر تعهدات برنامه‌ای خود تاکنون اقدام به شناسایی 45 هزار بیمار روانی مزمن کرده است.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از این بیماران پس از برنامه‌های توانبخشی به جامعه باز می‌گردند، یادآور شد: درباره معلولان اوتیسم نیز به دلیل شیوع آن در دنیا، تلاش می‌شود در تمام استان‌های کشور یک مرکز مختص این بیماران احداث شود.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد