مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

رفع مشکل خودروهای مناسب‌سازی شده

سرپرست معاونت توانبخشی و پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی گفت: مشکل خودروهای مناسب‌سازی شده معلولان امسال برطرف می‌شود و معلولان می‌توانند با استفاده از تسهیلات ویژه، خودرو دریافت کنند.

سید مصطفی کرباسی با اشاره به برنامه‌های ابلاغی از سوی شورای برنامه‌ریزی و راهبردی وزارت رفاه به سازمان بهزیستی در سال جاری اظهار داشت: این برنامه‌ها شامل طرح‌های پیشگیری و کاهش نرخ معلولیت‌‌ها، توسعه طرح‌های غربالگری و توانمندسازی جامعه هدف سازمان بهزیستی است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که اولویت کاری سازمان بهزیستی در کشور است، اجرای طرح‌های توانمندسازی است به طوری که این سازمان در نظر دارد حمایت‌های لازمی را در جهت گسترش خدمات توانبخشی در بخش‌های غیر دولتی انجام دهد.

کرباسی تصریح کرد: در حال حاضر 45 درصد از فعالیت‌های توانبخشی سازمان بهزیستی به مراکز خصوصی واگذار شده است که امیدواریم این آمار طی سال جاری افزایش پیدا کند ضمن اینکه سطح خدمات توانبخشی نیز نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده است.

سرپرست معاونت توانبخشی و پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی بیان داشت: در حال حاضر حدود 70 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی آمادگی کار دارند و امیدواریم با برنامه‌های حوزه اشتغال، مشکل اشتغال این افراد برطرف شود.

وی یکی از مشکلات عمده معلولان را در جامعه نداشتن مسکن مناسب‌سازی شده دانست و اضافه کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد تا پایان دولت دهم، 100 هزار واحد مسکونی برای معلولان احداث و مناسب سازی کند و در اختیار این افراد قرار دهد.

کرباسی درباره بیماران روانی تحت پوشش سازمان بهزیستی، گفت: هزینه نگهداری این بیماران بسیار بالاست ضمن اینکه از 100 هزار بیمار روانی داخل کشور، حدود 50 هزار نفر از آنها تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

سرپرست معاونت توانبخشی و پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی ادامه داد: در حال نظارت دقیقی بر مراکز خصوصی مرتبط با سازمان می‌شود و سازمان بهزیستی مراکزی که استاندارد نباشند را تعطیل خواهد کرد.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 3 + ارسال نظر
صدف چهارشنبه 2 تیر 1389 ساعت 12:21 ب.ظ http://www.istgah.asantabligh.com

سلام خوبی ؟ وبلاگ قشنگی داری !یه سری هم به ما بزن ...هرچی دلت می خواد تو سایت من هست ممنون ازلطفتون راستی یه موقع واسه تبادل لینک اونم با (جایزه ویژه)اگه موافق بودی به این آدرس مراجعه کن گلم http://istgah.asantabligh.com/tabdol1.phpl

فاطمه پرویزی چهارشنبه 2 تیر 1389 ساعت 06:21 ب.ظ http://fafapa.blogfa.com

چه خوب

ارشد مدیریت یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 08:03 ق.ظ

سلام آقای راشدی. حال شما؟
من و یکی از دوستانم امسال ارشد مدیریت توانبخشی شرکت کردیم، درصدهامون تقریبا به قرار زیر هست. بنظر شما امید به قبولی داشته باشیم!!؟
خودم :
اصول توانبخشی 66%
مبانی مدیریت44%
زبان 50%

دوستم:
اصول توانبخشی 68%
مبانی مدیریت 55%
زبان 50%

با سلام
اصول توانبخشی رو یه خرده پایین زدین. به نظر من حداقل ۷۵ درصد لازمه ولی باز بستگی به رقبای شما داره.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد