مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

اشتغال مددجویان، اولویت بعدی وزارت رفاه

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های سازمان بهزیستی استان تهران در شیرخوارگاه آمنه و در گفت‌وگو با رادیوی نمایشگاه، برخی از برنامه‌های وزارت رفاه در خصوص سازمان بهزیستی را تشریح کرد.

صادق محصولی همراه با سرپرست سازمان و مدیرکل بهزیستی استان تهران به نمایشگاه توانمندی‌های سازمان بهزیستی استان تهران در شیرخوارگاه آمنه رفت تا در سی امین سالگرد تاسیس سازمان از نزدیک عملکرد بخش‌های مختلف بهزیستی استان تهران و انجمن‌های مرتبط را مشاهده و در جریان توانمندی‌های این استان قرار گیرد.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی ضمن تبریک ایام شعبانیه به همه دست‌اندرکاران و همکاران سازمان بهزیستی به ویژه جامعه هدف اظهار داشت: از مسئولان سازمان بهزیستی که برای برپایی این نمایشگاه تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم. در سفرهای استانی هیأت دولت، گاهی در جریان این‌گونه فعالیت‌ها قرار می‌گیرم البته برپایی بیشتر این نمایشگاه‌ها باعث آشنایی مردم با اقدامات سازمان بهزیستی در سایر استان‌ها می‌شود.

وی در بخشی از این بازدید راهبرد این وزارت خانه را توانمندسازی بیان کرد و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، افزایش 25 درصدی پرداخت یارانه به مراکز خصوصی و خیرین بهزیستی را از اقدامات دولت دهم برشمرد و گفت: این یارانه سه، چهار سال بود که افزایش پیدا نکرده بود و این اقدام موجب تشویق این قشر می شود تا با انرژی بیشتری در این مسیر گام بردارند.

محصولی در قسمت دیگری از سخنان خود یکی از نگرانی‌های مطرح شده توسط برخی افراد تحت پوشش بهزیستی را چگونگی تأثیر طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بیان کرد و افزود: در این طرح نه فقط مستمری افراد زیر پوشش قطع نخواهد شد بلکه ضمن دریافت یارانه نقدی، مبلغی مازاد در مقایسه با عموم دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: سیاست‌های دولت با توجه به افزایش 20 تا 25 درصدی اعتبارات یارانه‌ها در این بخش است تا مبالغی به مراکز نگهداری پرداخت شود. بی‌گمان با چنین رویکردی خیران و بخش خصوصی تشویق به حضور خواهند شد و دولت را در کنار خود احساس می‌کنند.

وزیر رفاه در مورد اقداماتی که در حوزه مسکن برای مددجویان در حال انجام است، نیز گفت: قرار بر این است که تا 3 سال آینده 100 هزار واحد مسکونی برای معلولان ساخته شود و 100 هزار واحد دیگر نیز برای دیگر مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به شرایط مناسب واگذاری این واحدهای مسکونی نیز بیان کرد:آماده سازی، عوارض زیربنا و تأسیسات زیربنایی رایگان برای این واحدها در نظر گرفته شده و به هر واحد نیز 20 میلیون وام قرض‌الحسنه چهار درصد با بازپرداخت 20 ساله اختصاص یافته است.

محصولی نوید خبرهای خوش در مورد اشتغال مددجویان را هم داد و گفت: برنامه‌های بزرگی برای اشتغالزایی مددجویان سازمان بهزیستی مدنظر داریم که با نهایی شدن آنها خبر آن را مثل نهضت مسکن معلولان و مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار به اطلاع می‌رسانیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش اعتبارات این سازمان و چگونگی اختصاص آن به جامعه هدف پاسخ داد: درباره بودجه سازمان بهزیستی مبلغی در حدود 140 میلیارد تومان به عنوان درآمد هزینه در نظر گرفته شده است که البته این رقم در صورتی محقق خواهد شد که درآمدهای مازادی را به دست آورده باشیم. بی‌گمان این رقم در اختیار این سازمان و وزارت رفاه قرار می‌گیرد که طرح‌هایی را برای توانمندسازی و پیشگیری اجرا ‌کنیم.
 
محصولی در پایان صحبت‌هایش اظهار امیدواری کرد: تمام خدمت‌کنندگان به اقشار محروم جامعه در سازمان بهزیستی با شهید فیاض بخش محشور شوند.

وی در پایان بازدید از نمایشگاه به بازدید از شیرخوارگاه آمنه و سالن‌های نگهداری از نوزادان و خردسالان پرداخت و با اهدای هدیه و بررسی وضعیت نگهداری کودکان بی‌سرپرست آنها را مورد تفقد قرار داد. 

  

منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 1 + ارسال نظر
hossein دوشنبه 4 مرداد 1389 ساعت 05:36 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام . مطالب وبلاگتون بسیار جالب بود . خوشحال میشم از سایت من هم دیدن کنین . در ضمن اگه براتون مشکلی نیست خیلی خوشحال میشم من رو با نام "عکس" لینک کنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد