مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

لزوم تلاش جمعی برای حل معضلات اجتماعی

نشست خبری دکتر نوع پرست سرپرست معاونت امور اجتماعی و دکتر اقطار سرپرست دفتر مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی کشور، یکشنبه 7 شهریور ساعت 10 صبح در سالن کنفرانس ستاد برگزار شد.

این نشست با هدف تشریح وظایف سازمان بهزیستی در خصوص متکدیان، کودکان کار و خیابان و پاسخ به پرسش های خبرنگاران در این زمینه برگزار شد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی صبح امروز با عنوان این مطلب از تلاش این سازمان برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: مشکلات اجتماعی در هیچ کشوری به صفر نمی رسد و ما به عنوان متولیان بحث هایی چون اعتیاد و تکدیگیری می توانیم این افراد را کنترل و کاهش دهیم.

دکتر زهرا نوع‌پرست در نشست خبری با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و وجود خلاءهای قانونی در بحث کودکان کار تاکید کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون‌های فرعی مجلس در دست بررسی است و با تصویب این لایحه مشکلات قانونی پیش رو به زودی برطرف می‌شود.ما اعتقاد داریم که تلاش همه دستگاه های متولی و مسئول باید به کار گرفته شود تا بتوانیم با حفظ شان انسانی افراد به انها کمک کنیم و آسیب دیدگان اجتماعی را ویترین جامعه نبینیم.

وی ادامه داد: باوجود آنکه از سه هزار کودک خیابانی  در نیمه اول سال جاری حدود دوهزار کودک سرپرست دارند و نسبت به بازپس گیری فرزندانشان اقدام کرده اند، با تصویب این لایحه معضلات قانون برطرف شده و مددکار اجتماعی در کنار ضابط قضائی دیده می‌شود، همچنین دادگاه ویژه کودکان نیز تشکیل می‌شود.

دکتر نوع پرست یادآور شد: شهرداری تهران در بحث ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان وظیفه اصلی را دارد و پذیرش کودکان خیابانی نیز پس از جمع‌آوری شهرداری که با همکاری نیروی انتظامی صورت می‌گیرد، با سازمان بهزیستی است. اما متاسفانه تمامی مسئولیت ها را بدون در نظر گرفتن بودجه و امکانات و نقش قانونی متوجه بهزیستی می دانند.

در بخش دیگری از این نشست خبری که با حضور خبرنگاران اجتماعی رسانه ها برگزار شد  دکتر نوع پرست  با انتقاد شدید از برخی اظهار نظر های غیر کارشناسانه گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها مرجع تصمیم گیرنده در بحث اعتیاد است و اظهار نظر افراد غیر مسئول برا ی آنها پیگرد به دنبال خواهد داشت.

همچنین در این جلسه که با حضور سرپرست امور مداخله و بازتوانی همراه بود در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص خانه های بهبودی، دکتر اقطار آمارهایی از عملکرد چهار ساله گذشته سازمان در این حوزه و بحث صدور مجوز ها ارائه کرد و گفت: با طرحی که از سوی وزارت رفاه به مجلس می رود ما مشکلات کمتری در بحث خط اورزانس اجتماعی خواهیم داشت.

وی نداشتن مجوزهایی چون عبور خودروهای اورژانس از خط ویژه، عدم تجهیز به بیسیم و چراغ گردان و نداشتن مجوزهای قانونی را مانعی برای فعالیت های فوری مددکاران در مواقع بحرانی همچون اقدام به خودکشی دانست.

اقطار در بخشی از سخنانش با تاکید بر مرجعیت سازمان بهزیستی در صدور پروانه فعالیت کمپ های ترک اعتیاد گفت: ورود در این مجموعه ها کاملا اختیاری است و بهزیستی هیچ اجازه ای برای اجبار افراد به ترک مواد مخدر نمی دهد چرا که تحقیقات ما نشان می دهد که اجبار در این موضوع نتیجه عکس داشته و ما وظیفه کاهش آسیب و پیشگیری را با توجه به تخصص کارشناسانمان پیگیری می کنیم.

اقطاراعلام آمادگی کرد خبرنگاران را برای بازدید از کمپهای محل نگهداری کودکان خیابانی که شهرداری مستقیما کودکان جمع آوری شده را تنها به آنجا می سپارد، برنامه ای پس از ماه رمضان در نظر بگیرد.


منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 2 + ارسال نظر
rasez چهارشنبه 10 شهریور 1389 ساعت 02:01 ب.ظ http://irlinkbox.gigfa.com/

بک فرصت استثنایی برای شما
اگر میخواهید یک شبه راه صد ساله رابرید
اگر میخواهید بازدید وبتون رو دوبرابر کنید
اگر میخواهید پیج رنک وب شما بالا برود
اگر میخواهید لینک وب شما در سایتهای دیگر به نمایش در بیاید
اگر میخواهید وب شما در صفحه اول موتور های جوستجو قرار بگیره
کد لینک باکس پرشین لینک را که در 30 موتور جستجوثبت رسیده رادر وب خود قرار دهید و لینک خود را برای ما بفرستید
<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://irlinkbox.gigfa.com//engine/source.js"></script >

ابتدا کد لینک باکس رو بزارید بعد درخواست ثبت لینک کنید
<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://irlinkbox.gigfa.com//engine/source.js"></script >

Hamidreza پنج‌شنبه 11 شهریور 1389 ساعت 03:17 ق.ظ

سرپرست معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی صبح امروز با عنوان این مطلب از تلاش این سازمان برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: مشکلات اجتماعی در هیچ کشوری به صفر نمی رسد....!!!!!!
صفر !!!
حالا میگفتی مثلا 50 درصد !!
40 درصد !!
35 درصد !!
34.999 درصد !!
34.998 درصد !!
34.8 درصد !!
صفر آخه !!!
احیانا معاونت امور اجتماعی بهشت این مطلب رو گفتن؟؟؟

آخه حمید جان
ساعی سه و نیم نصفه شب! فکر کردی تو وبلاگ من چه خبره؟!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد