مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

تأکید بر توانمندسازی مددجویان

سرپرست سازمان بهزیستی، گفت: تقویت بیمه ای، توانمندسازی، اشتغالزایی، افزایش سطح درآمد و ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش این سازمان به ویژه در پی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

"احمد اسفندیاری" روز دوشنبه هدف از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها را اجرای عدالت عنوان و بیان کرد: نخستین اثر اجرای این قانون برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی افزایش قدرت خرید است که باید با مدیریت تداوم یابد.
 
وی همچنین از تقویت بیمه های اجتماعی، درمانی و تکمیلی اقشار آسیب پذیر، زنان سرپرست خانوار و معلولان تحت پوشش بهزیستی و نیز افراد شاغل در مراکز خیریه و نگهداری که جزو دهک های پایین جامعه هستند از محل منابع حاصل از قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد.

سرپرست سازمان بهزیستی، گفت: برای بیمه های اجتماعی، درمانی و تکمیلی اعتباراتی از این محل در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: تحصیل مددجویان تحت پوشش بهزیستی در دانشگاه های سراسر کشور رایگان خواهد بود که این امر از هم اکنون پیش بینی شده است.

اسفندیاری، در ادامه اظهار داشت: طبق برنامه پنجم توسعه سازمان بهزیستی وظیفه دارد سالانه 10 درصد از مددجویان تحت پوشش خود را که قابل توانمند شدن هستند به استثنای معلولان ذهنی شدید و سالمندان، توانمند کرده و از چرخه حمایتی خود خارج کند.
 
وی گفت: در حوزه اشتغال مددجویان طرح های جامع و کاملی داریم که در آینده نزدیک اعلام می کنیم.
 
همچنین اسفندیاری در مورد تعداد اشتغالی که برای مددجویان این سازمان ایجاد خواهد شد، گفت: 140 هزار نفر متقاضی اشتغال از بین مددجویان سازمان بهزیستی تاکنون ثبت نام کرده اند که احتمال می دهیم موفق به اشتغالزایی برای تعداد بیشتری شویم و برنامه ریزی شده که طی دو تا سه سال مشکل اشتغال این تعداد حل شود.

وی با بیان اینکه خارج کردن مددجویان توانمند شده از چرخه حمایتی سازمان به معنای رها کردن آنها نیست، افزود: این افراد از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند خواهند بود.
 
وی حرکت در جهت توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی را نیز با استفاده از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها ذکر و گفت: نهضت اشتغال و کارآفرینی یکی از برنامه های جدی سازمان است.

وی اشتغالزایی مددجویان را در قالب گروه های همیار و شیوه های نوین اشتغال و کارآفرینی دانست و یادآور شد: شعار سازمان بهزیستی، "اشتغال، کارآفرینی مستمر و پایدار" است.

وی با اشاره به افزایش درآمد دو دهک پایین جامعه با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، ادامه داد: با اجرای این قانون و اقداماتی که قرار است از این پس انجام شود تمام تلاش ما رساندن درآمد این دو دهک به متوسط 15 درصد طی یک برنامه مشخص است.

اسفندیاری گفت: این دو دهک به طور عمده شامل مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.

وی افزود: درآمد این دو دهک، هم اینک و قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها کمتر از 8/5 درصد درآمد کل جامعه است.

اسفندیاری، افزود: این درحالی است که 70 درصد از درآمد جامعه در اختیار دهک های هشت، 9 و 10 است.

وی در ادامه از برنامه های جدی تر سازمان بهزیستی در حوزه های پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی نیز خبر داد و گفت: توانمندسازی اقتصادی یکی از این برنامه ها است.

سرپرست سازمان بهزیستی نحوه حمایت این سازمان از خیران را نیز آسان کردن راهکارهای قانونی و حمایت های معنوی برای ورود خیران عنوان کرد.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا فلاح قنبری چهارشنبه 22 دی 1389 ساعت 04:34 ب.ظ

Good Good Good
Congratulation

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد