مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

ایجاد 100 هزار فرصت شغلی ویژه مددجویان

سرپرست سازمان بهزیستی کشور از ایجاد 100 هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان کشور در تا پایان امسال خبر داد. "احمد اسفندیاری" روز شنبه در حاشیه بازدید از مراکز حمایتی و خدماتی بهزیستی، اظهار کرد: سه درصد سهم مددجویان از استخدام های دولتی جوابگوی ایجاد اشتغال نیست و با توجه به اینکه 80درصد مددجویان فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند تلاش می شود زمینه های جدیدی برای اشتغال زایی این قشر محروم فراهم شود.

وی با بیان اینکه تنها هشت درصد از مددجویان دارای تحصیلات دانشگاهی بیکار هستند، اظهار کرد: در این حوزه مشکل اشتغال زایی وجود نداشته و تلاش ما بیشتر بر روی ایجاد زمینه ها و امکانات اشتغال برای مددجویان بیسواد و یا دارای سواد اندک است.

"اسفندیاری" گفت: مددجویانی که دارای تحصیلات دانشگاهی نیستند از آموزش های مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاهی به طور رایگان برخوردار شده و همچنین تلاش خواهد شد از طریق شرکت ها، اصناف و بخش خصوصی برای آنها زمینه اشتغال فراهم شود.

وی ضمن اشاره به حل مشکل مسکن مددجویان نیازمند تا سال 92، خاطرنشان کرد: تأمین مسکن مددجویان از سال گذشته در دولت دهم در قالب نهضت مسکن آغاز شده و عملیات اجرایی 60 هزار واحد مسکن مهر در حال انجام است.

وی افزود: در هفته دولت امسال 12 هزار واحد مسکن مهر به مددجویان تحت پوشش نیازمند فاقد مسکن بهزیستی واگذار خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: سهمیه امسال مسکن مددجویان نیز از مسکن مهر 70 هزار واحد است که در سال آینده عملیات احداث آنها آغاز خواهد شد.

"اسفندیاری" در ادامه با اعلام اینکه 3 میلیون و 100هزار نفر به صورت مستمر در سطح کشور از خدمات بیمه ای، درمانی و اجتماعی بهزیستی استفاده می کنند، افزود: یک میلیون و 600 هزار نفر از این تعداد جزو مستمری بگیران بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه باید طبق برنامه پنجم توسعه سالانه ده درصد از مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی توسط این سازمان توانمند شوند، گفت: این توانمندسازی به جز سالمندان و بیماران ذهنی و جسمی شدید در دیگر مددجویان بهزیستی باید انجام گرفته و این افراد از زیر پوشش بهزیستی خارج شوند.

"اسفندیاری" با بیان اینکه پوشش مددجویان در بهزیستی در دولت نهم و دهم هفت برابر شده است، این علت را ناشی از عدم تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان نیازمند در گذشته اعلام کرد. 

وی با اعلام فعالیت یک هزار و 600 مرکز شبانه روزی و روزانه خدمت رسان به مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در این مراکز اقداماتی در راستای افزایش یارانه به این مراکز انجام گرفته و این میزان تا 43 درصد افزایش یافته است.

"اسفندیاری" گفت: افراد شاغل در مراکز توانبخشی نیز با هدف تشویق برای فعالیت در این مراکز بخشی از سهم بیمه کارفرمایی شان توسط بهزیستی و از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت خواهد شد.

وی در سفر به اردبیل از مراکز توانبخشی سینا، ساوالان اردبیل، مسکن مهر مددجویان و مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست بازید کرد.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد