مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

نابینایان فوتبالیست می‌شوند

در تلاشی برای نمایش میزان گستردگی فناوری گوشی‌های هوشمند، یک گروه تحقیقاتی با ترکیب چند فناوری مختلف دست به ساخت دستگاهی زده‌اند که به نابینایان اجازه می‌دهد با صداها، فوتبال بازی کنند.
فناوری ابداعی این گروه تحقیقاتی به نابینایان اجازه خواهد داد تا از طریق صداهایی که از میان هدفون متصل به یک گوشی همراه هوشمند نصب شده بر روی کلاه آن ها به گوش می‌رسد به بازی فوتبال بپردازند.

این ایده توسط شرکت سوئدی آکستام هولست و Society 46 ابداع شده و از فناوری صدای فراگیر برای کمک به نابینایان جهت حرکت و تعامل با محیط واقعی متغیر بیرونی استفاده می‌کند.
محققان برای نمایش فناوری خود بین یک گروه از افراد بینا با چشمانشان بسته و یک گروه از افراد نابینا در بخش کوچکی از یک ورزشگاه واقعی مسابقه برگزار کردند.
برای تولید صدای هدایت کننده بازیکنان، این تیم تحقیقاتی از سیستم‌های دوربین سه بعدی Tracab بر روی دیوارهای ورزشگاه استفاده کردند. این دوربین‌ها به رایانه‌های مجهز به نرم‌افزار پیگیری متصل بوده که ردیابی هر بازیکن، توپ و موقعیت تیرک‌های دروازه را ممکن می‌سازد.
هر یک از این نهادهای مورد پیگیری از یک صدای خاص برخوردار بود که بر اساس موقعیت مرتبط آن با هر بازیکن اصلاح شده و سپس به گوشی آی‌فون روی کلاه بازیکن منتشر می‌شود. از این رو هر زمان که یک بازیکن در زمین به بازیکن دیگر نزدیک می‌شود، صدای تولید شده نه تنها بلندتر بلکه در یک فضای سه‌بعدی برجسته می‌شود که بازیکن بر اساس آن می‌تواند سمت مانع پیش روی خود را تشخیص دهد. این کار دقیقا به همان شکلی صورت می‌گیرد که جهت نزدیک شدن یک فرد با جهت موج صوتی قدمهایش بر روی یک سطح موزائیک آشکار می‌شود.
به دلیل این تاثیر، صوت می‌تواند به صورت بلادرنگ در زمانی که بازیکن به حرکات در زمین گوش می‌دهد، تنظیم شود. همچنین به دلیل وجود گردش‌نما و قطب‌نما در گوشی آی‌فون، این اثر می‌تواند همزمان با چرخش سر بازیکن تنظیم شده و یک دیدگاه مداوم را ارائه کند.
این سیستم در حالت کلی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا موقعیت سایر افراد، توپ، منطقه‌ای که در آن قرار دارند و محل تیرک‌های دروازه را بشنوند. براساس این اطلاعات بازیکنان می‌تواند مانند یک فرد بینا در زمین حرکت کنند.
در این مسابقه هر کدام از گروه‌ها از تجربیات خاص خود استفاده کردند. گروه بینا از مهارت استفاده از توپ و گروه نابینایان نیز از تجربه حرکت در محیط با چشمان بسته برخوردار بودند. این بازی با نتیجه جالب 1-1 به پایان رسید.

نظرات 2 + ارسال نظر
نگار سه‌شنبه 24 آبان 1390 ساعت 07:31 ب.ظ http:// nagar.blogfa.com

سلام : دوست من گر چه شما به ما سر نمی زنید اما وبلاگ جالبی دارید موفق باشید

امین چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 08:08 ق.ظ http://behesht1389.parsiblog.com

سلام دوست عزیزم در صورت امکان به این صفحه مراجعه نموده نظر کارشناسی خود را در مورد مقاله اتیسم در همان صفحه بیان نمایید
http://www.khouznews.ir/fa/news/10165

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد