مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

هفت درصد سالمندان کشور تنها زندگی می کنند

 رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور در سازمان بهزیستی گفت: در شرایط کنونی هفت درصد از جمعیت سالمندان کشور به تنهایی و بدون سرپرست زندگی می کنند.
حسین نحوی نژاد در آستانه فرا رسیدن روز جهانی سالمندان افزود: سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند معمولا بدون اعضای خانواده بوده و یا به حال خود رها شده اند.



وی با اشاره به وجود شش میلیون سالمند در کشور، اظهار داشت: از این تعداد 17 هزار و 400 نفر در مراکز، خانه های سالمندان زندگی می کنند.

نحوی نژاد ادامه داد: مابقی جمعیت سالمندان نیز با همسران و فرزندان خود زندگی می کنند.
وی درباره برخورداری سالمندان از بیمه های تامین اجتماعی، گفت: در حال حاضر 80 درصد سالمندان تحت پوشش بیمه پایه قرار دارند و مابقی نیز از بیمه های دیگر استفاده می کنند.
نحوی نژاد تاکید کرد: آن جمعیت اندکی از سالمندان که بیمه نشده اند، خودشان به مراکز بیمه ای مراجعه نکردند این درحالی است که ما از آمادگی کامل برای بیمه کردن آنها برخورداریم.

وی در مورد اقدامات سازمان بهزیستی در زمینه ارتقای وضعیت سالمندان در کشور افزود: تاسیس مراکزی باعنوان فرزانگان در قالب تاسیس یک باشگاه یا یک مجموعه ویژه سالمندان با لحاظ کردن امکانات رفاهی در استانهای کشور از مهمترین اقدامات سازمان بهزیستی است.
10 مهرماه روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است و 600 میلیون نفر سالمند در دنیا زندگی می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد