مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

ژاکت و دوچرخه الکترونیکی برای به حرکت در آوردن معلولان و سالمندان

محققان موسسه فرانهوفر آلمان ژاکتی را طراحی کرده اند که با استفاده از ضربان قلب، نبض و تنفس فرد، نیروی لازم برای به حرکت درآوردن دوچرخه الکترونیکی را تامین می کند.اختراعی که به معلولان و سالمندان برای حرکت و توانبخشی کارایی بالایی دارد.  در بافت های این ژاکت الکترودهای مختلفی تعبیه شده است که به طور مستمر اطلاعات فیزیولوژیکی کاربران از جمله ضربان قلب، نبض و تنفس را کنترل می کند. یک تراشه کوچک به این ژاکت ضمیمه می شود که اطلاعات مختلف شخص را از طریق فناوری بی سیم به یک برنامه کامپیوتری واقع در تلفن هوشمند کاربر ارسال می کند. این برنامه پارامترهای مختلف دریافت شده از کاربر را تحلیل می کند و به راحتی می تواند فاکتورهایی از قبیل استرس، میزان کارایی و فعالیت بدنی را کنترل کند.

زمانی که فرد خسته می شود و ماهیچه ها توان خود را از دست می دهند، توان وارد شده به دوچرخه بیشتر می شود و پدال های آن بدون نیار به انرژی زیاد حرکت می کنند. این ژاکت در سال 2014 به بازار عرضه می شود.

مدیر این پروژه تحقیقاتی بر این باور است که طراحی این سیستم هوشمند و یکپارچه که فعالیت فیزیولوژیکی بدن را در هرلحظه کنترل می کند و متناسب با توان بدنی انرژی صرف می کند، کاربرد زیادی در تجهیزات توانبخشی موردنیاز معلولان و سالمندان دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد